ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که قطر از این ائتلاف به دلیل حمایت از تروریسم اخراج شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که عملیات «توفان قاطعیت»(تجاوز به یمن) را هدایت می کند امروز-دوشنبه- اعلام کرد که مشارکت قطر در این ائتلاف به پایان رسیده است به عبارتی دیگر قطر از این ائتلاف اخراج شده است.

در بیانیه فرماندهی این ائتلاف آمده است: فرماندهی ائتلاف عربی حمایت از دولت (به اصطلاح)قانونی در یمن اعلام می کند که تصمیم گرفته است که به مشارکت کشور قطر در ائتلاف عربی به دلیل اقداماتش در حمایت از تروریسم و حمایت از گروه های تروریستی در یمن از جمله داعش و القاعده پایان دهد.

در بیانیه اخراج قطر از ائتلاف عربی به رهبری عربستان دوحه متهم به همکاری با انصار الله در یمن شده است که با اهداف این ائتلاف در تناقض است.

این در حالی است که قطر روز گذشته اعلام کرد که شش نظامی این کشور در درگیری های مرزی عربستان و یمن زخمی شدند. قطر هزار نظامی خود را در قالب ائتلاف عربی به رهبری عربستان و برای مشارکت در تجاوز به یمن به عربستان اعزام کرده است که چهار نظامی آنها کشته شدند.

بنابر این گزارش، عربستان سعودی،بحرین، امارات و مصر صبح امروز دوشنبه اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و این کشور را متهم به حمایت از گروه های تروریستی و ترویج افکار تروریستی از طریق رسانه های قطری کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.