شعارهای ضد اسلامی ترامپ، به حملاتی چون حمله اخیر در پورتلند مشروعیت می بخشد. این هیزم ریختن وی در آتش اسلام هراسی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین در گزارشی  نوشت: «جرمی کریستین» یک فرد نژادپرست با یک سابقه خشونت بار، به عنوان قاتل «ریک بست» و «تالیسین میردین نامکای مچه» شناخته شده است، اما دونالد ترامپ هم در مرگ آنها بی تقصیر نیست. قتل این دو مرد قهرمان و رفتن شخص سومی به نام «میکا دیوید کول فلچر» تا پای مرگ در روز جمعه گذشته در شهر «پورتلند» در ایالت «اورگان» زمانی رخ داد که با توجه به گزارش های متعدد، کریستین سوار قطار بعد از ظهر شد و شروع به توهین های ضد اسلامی به دو دختر نوجوان کرد که یکی از آنها حجاب بر سر داشت.

«راشل میسی» یک شاهد عینی در توصیف این صحنه می گوید: «این سه نفر همچون مانعی بین کریستین و این دختران قرار گرفتند تا از تهدیدات احتمالی که این فرد نژاد پرست برای آنها داشت، جلوگیری کنند. اما کریستین ناگهان چاقویی را در آورد و هر سه آنها را از ناحیه گردن زخمی کرد. خون بلافاصله همه جا را پر کرد.» میسی گفت: «این یک کابوس بود.»

شاهدان همچنین به پلیس و رسانه ‌ها گفته ‌اند ضارب فریاد می ‌زده «مسلمانان باید بمیرند.»

این حادثه واقعا یک کابوس بود. در واقع، خشونت مرگبار به دلیل آنچه شما به عنوان حجاب بر سر می کنید، کابوس بسیار خاصی برای زنان مسلمان محجبه امروزی در آمریکا است. امروزه در یک محیط اسلام هراسانه سمی در آمریکا، زنان محجبه هر روزه آزار و اذیت های ناعادلانه مواجه می شوند.

اف بی آی جنایات بر مبنای نفرت را بر اساس جنسیت قربانیان پیگیری نمی کند، اما تحقیقات در هلند و فرانسه تا حدی حاد بودن این مشکل را نشان می دهد. مطالعات نشان می دهد  90 و 81 درصد از حوادث ضد اسلامی خشونت بار به ترتیب در هلند و فرانسه زنان مسلمان را در بر می گیرد. (در بیشتر موارد زن مسلمان قربانی خشونت حجاب بر سر دارد.) برای افراد متعصب ضد مسلمان، حجاب نشانه ای از تقوا نیست بلکه نشانه ای از هدف قرار گرفتن است.

به هر حال اگر شما احساس می کنید برای پیشگیری از ادامه این خشونت ها باید از زنان مسلمان خواست روسری خود را بردارند، اشتباه می کنید. بهتر است به جای این کار افراد متعصب را آموزش دهید که به آنها حمله نکنند.

اما اگر جنایت کریستین یک کابوس شبانه است، ریاست جمهوری ترامپ یک کابوس روزانه و یک نمایش ترسناک است. تحت فشارهای فزاینده برای محکوم کرد این عمل، ترامپ در نهایت در پیامی در توییتر نوشت: «حملات خشونت آمیز در پورتلند در روز جمعه غیر قابل قبول است. قربانیان در برابر نفرت و عدم بردباری ایستاده بودند. برای آنها طلب آمرزش داریم.»

ممکن است در نگاه نخست این واکنش شخص رئیس جمهور به نظر برسد تا زمانی که شما به عمق ماجرا دقت کنید. اولا این توییتر از حساب شخصی خود ترامپ منتشر نشده بلکه از آدرس @POTUS که توسط کارکنانش مدیریت می شود، صادر شده است.

درک این موضوع که این محکومیت از آدرس POTUS توییت شده و نه realDonaldTrump بسیار مهم است زیرا پیروان راست افراطی ترامپ به سرعت پیام این توییت ها را می گیرند. آنها اشتباه نخواهند کرد.

دوم اینکه در این توییت هیچ اشاره ای به انگیزه ضد اسلامی این قتل سه گانه در کشوری که در حال حاضر ترامپ ریاست جمهوری آن را بر عهده دارد نشده است. اما این کار خیلی هم تعجب آور نیست. ترامپ تاکنون هرگز حتی وجود مسلمانان آمریکا را جدی نگرفته است.

اظهارنظر معروف او که «اسلام از ما متنفر است» نشان می دهد که مسلمانان، آمریکایی های واقعی در نظر گرفته نمی شوند. در بیانیه رسمی وی به مناسبت تبریک آغاز ماه رمضان به مسلمانان، به جای کلمه اسلام بیشتر از کلمه تروریسم استفاده شده بود. و او هرگز مسلمانان آمریکا را در طول فصل انتخابات جدی نگرفت. در واژگان سیاسی ترامپ، مسلمانان همواره بسیار تحت نظر گرفته می شوند، ممنوع و تحریم می شوند، و تحمل آنها سخت است چه رسد به احترام گذاشتن به آنها.

اما مسلمانان تنها گروهی هستند که از افراط گرایی جناح راست رنج می برند. «ریچارد کالینز سوم» که یک تبعه آمریکایی آفریقایی تبار بود نیز به تازگی در دانشگاه «مریلند» با ضربات چاقوی یکی از اعضای یک گروه سفیدپوست افراطی کشته شد.

در مارس گذشته در شهر «نیویورک»، «جیمز جکسون» یک نژاد پرست سفید پوست دیگر با چاقو «تیموتی کاگمن» یک آفریقایی آمریکایی 66 ساله را نیز کشت. (چه بر سر مردان سفید پوست دیوانه و تیغه های آنها آمده است؟) و «دزیره مگنوم» دختر غیر مسلمان در قطاری در پورتلند نیز آفریقایی – آمریکایی بود.

اما نکته ای که ما باید در آن تعمق بیشتری کنیم این است که چگونه واژگان ترامپ تایید کننده یک منطق خشونت نسبت به مسلمانان و آمریکایی های آفریقایی تبار است. نتیجه گیری واقعی که می توان کرد این است  که ترامپ هیچگاه رئیس جمهوری برای همه ملت آمریکا نیست و نخواهد بود، و هرگز تلاشی هم در این راستا نخواهد کرد. بالعکس ترامپ تنها رئیس جمهوری برای خودش خواهد بود.

عاشقانه ترامپ با راست گرایان افراطی ما را به نقطه ای رسانده که سیاستمداران خود ما خواستار آن هستند که گروه های راستگرای افراطی باید قدرت و اقتدار را از دولت غصب کنند. ما نمی توانیم اجازه دهیم که به سادگی چنین اتفاق بیافتد.

در حال حاضر خشونت تحمیل شده از سوی دولت به اقلیت ها به اندازه کافی بد است. درگیری ها و اختلافات را در این کشور تصور کنید زمانی که افراط گرایان راست گرا امور امنیتی را از دولت تحویل بگیرند. ترامپ در حال اعطای چنین مشروعیتی به این افراد است. و هیچ توییتی از سوی ترامپ یا هر حساب دیگری نخواهد توانست این روند را متوقف کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.