پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

با شعار «نه به تروریسم آمریکایی در یمن»؛

تظاهرات هزاران یمنی علیه ترامپ + تصاویر

همزمان با حضور «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهور آمریکا در عربستان سعودی هزاران نفر از مردم یمن علیه وی تظاهرات کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از پایگاه خبری المصدر، بعد از نهایی شدن قرارداد 110 میلیارد دلاری فروش تسلیحات به عربستان سعودی، هزاران یمنی به خیابان های شهر «صنعا» آمدند.

در ساعات اولیه صبح، در فراخوانی که از بلندگوهای مساجد پخش شد، از مردم خواسته شده به تظاهرات ضدآمریکایی بپیوندند. عنوان این تظاهرات «نه به تروریسم آمریکایی در یمن» بود.

معترضان  پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «آمریکا با غارت دیگر کشورها، کشتار، جنایت و ویرانگری پیشرفت می‌ کند.»

آنها در این تظاهرات پرچم‌ های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

یک معترض تأکید کرد: «ما امروز اینجا جمع شده‌ ایم تا مخالفت خود را با تروریسم آمریکایی اعلام کنیم... و از مردم در ریاض می ‌پرسیم که سعودی‌ ها در این دو سال و نیم به چه چیز دست یافتند؟ هیچ. آنها به هیچ چیز دست پیدا نکردند. فقط مرتکب کشتار و ویرانگری شدند.»

یکی دیگر از معترضان خاطر نشان کرد عربستان سعودی «با پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی یا بدون این پشتیبانی، متحمل شکست تحقیرآمیزی خواهد شد.»

معترضان یمنی همچنین از حمله موشکی نیروهای کشورشان به ریاض پیش از ورود رئیس‌ جمهور امریکا به پایتخت عربستان سعودی تمجید کردند.

آنها همچنین بیانیه ای را که ترامپ عربستان سعودی را «گاو شیری» نامیده بود، به سخره گرفتند و یک گاو با پوشش پرچم عربستان به میدان «سبعین» که محل اصلی برگزاری این تظاهرات بود آوردند.

عربستان سعودی از مارس 2015 در حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس ‌جمهور مستعفی یمن و همچنین در تلاش به ‌منظور تضعیف جنبش انصارالله، این کشور عربی فقیر را هدف حملات هوایی قرار داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون بیش از 12 هزار کشته و بالغ بر 40 هزار مجروح برجای گذاشته و به آوارگی میلیون‌ ها یمنی منجر شده است.

حدود 3.3 میلیون یمنی از جمله 1.2 میلیون کودک با سوء تغذیه شدید مواجهند و بیش از هفت میلیون نفر نیز با قحطی و گرسنگی شدید دست و پنجه نرم می ‌کنند.

در این تجاوز خسارت‌ های زیادی به زیرساخت‌ های یمن از جمله بیمارستان ‌ها، جاده‌ ها و مدارس وارد شده است و میلیون‌ ها یمنی نیز از خانه ‌های خود آواره شده ‌اند.

قرار است پس از عربستان، ترامپ روز دوشنبه به سرزمین های اشغالی سفر کند. فلسطینیان نیز به همین منظور تظاهرات ها و اعتصاب هایی برنامه ریزی کرده اند.

جنبش های اسلامی در رام الله خواستار اعتصاب سه ساعته از ساعت 11 صبح تا 14 ظهر امروز، و اعتصاب عمومی در روز دوشنبه در نوار غزه شده اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.