عناصر گروه تروریستی داعش به یک پایگاه نظامی در کرکوک حمله کردند که در آن نیروهای پیشمرگه کرد و نیروهای آمریکایی مستقر هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رویترز، برخی مسئولان در دستگاه پلیس در استان«کرکوک» واقع در 280 کیلومتری شمال بغداد پایتخت عراق گفتند که پنج عامل انتحاری گروه تروریستی داعش به پایگاه نظامی نیروهای پیشمرگه کرد در ساعت های اولیه صبح امروز حمله کردند.

در حمله به این پایگاه که مشاوران نظامی آمریکایی نیز در آن مستقر هستند بیش از 18 نیروی پیشمرگه کشته یا زخمی شدند.

سرتیپ «سرحد قادر»فرمانده پلیس حومه شهر کرکوک گفت که پنج عامل انتحاری به پایگاه نظامی«کیوان» در شمال غربی کرکوک جایی که نیروهای پیشمرگه مستقر هستند حمله کرند و یکی از آنها به داخل پایگاه نفوذ کرد و خودش را وسط نیروهای پیشمرگه منفجر کرد این در حالی است که با چهار انتحاری دیگر پس از درگیری با آنها مقابله شد و کشته شدند.

از سوی دیگر یک مسئول دیگر در پلیس کرکوک گفت که مهاجمان که جلیقه های انفجاری به تن کرده بودند پیش از آن که خود را منفجر کنند با نیروهای کرد درگیر شدند. این مسئول تأکید کرد که آمار اولیه تلفات این حمله 18 کشته و زخمی از نیروهای پیشمرگه است.

یک مسئول امنیتی دیگر نیز گفت که مهاجمان لباسی شبیه لباس نیروهای پیشمرگه کرد پوشیده بودند و ریش و سبیل نیز نداشتند. این مسئول افزود که دو نیروی پیشمرگه در این حمله کشته شدند و شش نیروی پیشمرگه دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، یک افسر پلیس عراق گفت که گروه داعش به حملات منحصر به فردی با نفوذ افراد مسلح و حمله به اهداف مشخصی روی آورده است که از قبل توسط داعش مشخص می شود و این شیوه همان شیوه ای بود که چند ماه پیش برای ورود به کرکوک از آن استفاده کرد اما نیروهای امنیتی پس از چند ساعت کنترل امور را به دست گرتفند.

این افسر پلیس افزود که داعش تلاش می کند که شکست های خود را با حملاتی که به لحاظ رسانه ای توجه زیادی را جلب می کند ، جبران کند.

در همین حال، نیروهای عراقی با حمایت نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برای بیرون کردن داعش از شهر موصل واقع در 140 کیلومتری شمال غرب کرکوک درگیر هستند اما همچنان برخی مناطق از جمله «الحویجه» که نزدیک پایگاه نظامی کیوان هستند، در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارند.

پایگاه نظامی کیوان در شمال غرب کرکوک واقع است و مقر نیروهای تیپ 12 ارتش عراق بود که در پی شکست ارتش در موصل در ژوئن 2014 از آن عقب نشینی کرد.

همچنین این منطقه هر از چند گاهی شاهد حملات داعش است که معمولا نیروهای کرد یا افراد مسلح عشایر عربی مخالف با داعش را هدف قرار می دهد. آخرین حمله اواخر سال گذشته رخ داد ک خونین ترین حمله نیز بود و طی آن تروریست ها به یکی از تأسیسات برق حمله کرده و دو مهندس ایرانی که جرو تیم فنی این تأسیسات بودند را به شهادت رساندند همچنین در این حمله شماری از نیروهای امنیتی عراقی جان خود را از دست دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.