اگر نتیجه غیرقابل پیش بینی رخ دهد و مارین لوپن کاندیدای حزب جبهه ملی پیروز شود آن وقت آینده اتحادیه اروپا در خطر واقعی گرفتار می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: پس از تبلیغات انتخاباتی پر از رسوایی و اتفاقات غیرمنتظره امروز رأی دهندگان فرانسوی  تصمیم می گیرند که کاندیدای میانه رو هوادار اتحادیه اروپا را انتخاب می کنند یا کاندیدای راستگرای تندرو مخالف با اتحادیه اروپا و مخالف با مهاجرت را انتخاب می کنند تا یکی از این دو کشورشان را طی پنج سال آینده رهبری کند.

نظر سنجی ها اشاره به این دارد که فرانسوی ها امانوئل ماکرون 39 ساله  و وزیر سابق اقتصاد کشور را انتخاب می کنند که می خواهد شکاف میان راست و چپ را پر کند و در برابر موج مخالف با موسسه های حاکم که  شاهد رای دادن انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا و انتخاب دونالد ترامپ توسط آمریکایی ها به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده شد، مقاومت کند.

با وجود این، اگر نتیجه غیرقابل پیش بینی رخ دهد و مارین لوپن کاندیدای حزب جبهه ملی پیروز شود آن وقت آینده اتحادیه اروپا در خطر واقعی گرفتار می شود.

ماکرون که می خواهد اقتصاد را آزاد کند و تکامل اتحادیه اروپا را تعمیق بخشد، در نظر سنجی ها بر لوپن 23 تا 26 درصد پیشتاز است.

نظر سنجی ها در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه گذشته دقت خود را ثابت کردند و بازارها در پاسخ به افزایش پیشتازی ماکرون بر رقیب اش در مناظره روز چهارشنبه گذشته شاهد جهش شد.

در تبلیغات انتخاباتی که شاهد سقوط کاندیداها پیشرو یکی پس از دیگری شد، باعث شد لوپن که می خواهد مرزها را ببندد و از پول مشترک اروپا(یورو)چشم پوشی کند و مهاجرت را محدود کند، به قدرت پیش از هر زمانی در گذشته در اروپای غربی از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون نزدیک تر شود.

حتی اگر نظر سنجی ها دقت خود را ثابت کند و فرانسه کم سن و سال ترین رئیس جمهور را به جای نخستین زن به عنوان رئیس جمهور انتخاب کند، باز هم خود ماکرون دوره ماه عسل را انتظار ندارد. روی گردانی رأی دهندگان از رأی دادن بسیار بالاست و 60 درصد از کسانی که قصد دارند به ماکرون رأی دهند می گویند این کار را برای جلوگیری از انتخاب لوپن به عنوان رهبر دومین کشور دارنده اقتصاد بزرگ در منطقه یورو انجام می دهند و بر سر بانکدار سابق که به سیاست روی آورد، توافق ندارند.

موسسه نظرسنجی«اودکسا» در یادداشتی نوشت:« پیروزی قابل پیش بینی ...چک سفید به امانوئل ماکرون نیست...اکثریت بزرگ با اخلاص تمام از او حمایت نمی کنند».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.