رقابت میان نامزدها برای ورود به کاخ الیزه روز به روز تنگ تر می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، فرانس 24 در گزارشی نوشت: «مارین لوپن» و «امانوئل ماکرون» دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه یک هفته پیش از دور اول رای گیری در تجمعات انتخاباتی شرکت کرده اند. «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی در شهر «پاریس» گفت که انتخاب میان «جهانی سازی بی رحمانه» رقیب او و میهن پرستی مورد نظر اوست.

لوپن در جمع هوادارانش گفت: «مردم روز یکشنبه انتخاب ساده ای پیش رو دارند: انتخابی میان فرانسه ای که دوباره قدرت می گیرد و فرانسه ای که غرق می شود.»

لوپن که می خواهد همچون انگلیس، فرانسه از اتحادیه اروپا خارج کند و مهاجرت را محدود کند، گفت: «به خاطر خدا فرانسه را به ما برگردانید.»

در مقابل تالار محل سخنرانی وی، ده ها معترض که قصد اختلال در این تجمع را داشتند، با پلیس درگیر شدند.

«امانوئل ماکرون» میانه رو، رقیب وی هم در پاریس گفت که «نسلِ پس از جنگِ ما آماده تغییر است.»

ماکرون 39 ساله از زمان انتخاب ناپلئون به عنوان رئیس جمهور فرانسه، جوان ترین رهبر این کشور محسوب می شود.

او در جمع دست کم 18 هزار نفر از طرفداران خود در پاریس گفت: «در 20 سال گذشته تنها چیزی که در فرانسه مطرح شده است، آزادی یا بازسازی نیست؛ بلکه پذیرش آهسته و قبول ناپذیر بیکاری، ناتوانی دولت و فروپاشی اجتماعی است.»

ماکرون ادامه داد: «دوره 20  ساله گذشته را ورق خواهیم زد چون نسل ما آماده تغییر است.»

امانوئل ماکرون سیاستمدار 39 ساله فرانسوی که پیش از این در زمینه بانکداری سرمایه‌ گذاری فعالیت می ‌کرد، در سال 2014 به عنوان وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال منصوب شد و در سال 2016 با نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود استعفا داد.

ماکرون به هیچ کدام از احزاب فعلی فرانسه وابسته نیست و سازمان تحت رهبری خود با نام «رو به جلو» را با عنوان یک جنبش توصیف کرده است.

مبارزات انتخاباتی «فرانسوا فیون» نامزد حزب محافظه کار تحت تاثیر ادعاهای فساد قرار گرفته و «ژان لوک ملانشون» چپ گرا هم برای رسیدن به دور دوم تلاش می کنند.

ملانشون هم روز دوشنبه در یک گردهمایی که روی قایقی باربری در کانالی در پاریس برگزار شده بود شرکت کرد.

وی گفت: «اینجا در روز دوشنبه پاک به کسی که از روی قایق حرف می زند گوش می کنید. رایحه تازه ای به مشام می رسد!» گفته می شود که میزان محبوبیت او در پی مناظره های اخیر تلویزیونی بهبود یافته است.

بر اساس نظرسنجی ها پیش بینی می شود که لوپن و ماکرون در انتخابات روز 23 آوریل (3 اردیبهشت) به دور دوم راه یابند. دور دوم این انتخابات نیز روز 7 مه (17 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حدود یک چهارم از رای دهندگان در فرانسه هنوز در مورد هیچ نامزدی تصمیم نگرفته اند که این را به یکی از غیرقابل پیش بینی ترین انتخابات در چند دهه اخیر بدل می کند.

بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها، فاصله این دو از هم کم شده است. ماکرون امید اصلی برای پیروزی در دور نهایی خواهد بود.

در مجموع 11 کاندیدا در دور اول انتخابات فرانسه با هم رقابت می کنند.

سرمایه گذاران نگران نتایج غیرقابل پیش بینی ترین انتخابات فرانسه تا به امروز هستند. احتمال به دست آمدن یک نتیجه پیش بینی نشده برخی از سرمایه گذاران را واداشته تا به سمت بازارهای امنی نظیر طلا روی بیاورند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.