مکان: استانبول، ترکیه/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به همراه همسر و نوه اش در یکی از مراکز رای دهی در شهر «استانبول» حضور یافت و رای خود را در صندوق انداخت.

وی بعد از شرکت در همه پرسی گفت: این همه‌ پرسی رای دادن به خاطر آینده ترکیه است.

اردوغان روز گذشته نیز در یکی از سخنرانی‌ هایش در منطقه «توزلا» گفته بود: «قانون اساسی جدید ثبات و امنیت را برای توسعه و رشد کشور به ارمغان می ‌آورد. ترکیه می‌ تواند به سرعت به سمت آینده حرکت کند.»

مردم در ترکیه برای شرکت در همه‌ پرسی درباره قانون اساسی این کشور که اختیارات چشمگیری را در  اختیار رجب طیب اردوغان رئیس ‌جمهور این کشور قرار می ‌دهد به‌ پای صندوق‌ های رای رفته‌ اند.

فعالیت حوزه‌ های رای ‌گیری در شرق ترکیه که در ساعت 7 بامداد به‌ وقت محلی آغاز شد در ساعت 5 عصر به‌ وقت محلی خاتمه می‌ یابد؛ این در حالی است که رای ‌گیری در دیگر نقاط ترکیه یک ساعت دیرتر آغاز شد و یک ساعت دیرتر پایان می یابد.

بیش از 53.2 میلیون نفر در ترکیه واجد شرکت در این ‌همه‌ پرسی هستند. این در حالی است که بیش از یک‌ میلیون نفر برای اولین بار است که در رای‌ گیری برای همه‌ پرسی مشارکت می‌ کنند. انتظار می‌ رود نتایج این‌ همه پرسی تا عصر یکشنبه مشخص شود.

 نظرسنجی‌ ها از احتمال دادن رای «آری» در این‌ همه پرسی حکایت دارد؛ این در حالی است که تحلیلگران می‌ گویند به دلیل اختلاف اندک پیش‌ بینی در این‌ باره غیرممکن است.

مطابق با قانون اساسی جدید ترکیه، دفتر و منصب نخست‌ وزیر ترکیه برچیده خواهد شد. در صورت تصویب قانون اساسی جدید، قدرت اجرایی رئیس‌ جمهور در زمینه عزل و نصب مقام‌ های ارشد دولتی افزایش خواهد یافت.

مکان: استانبول، ترکیه

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.