هزاران آمریکایی در اعتراض به پنهانکاری دونالد ترامپ در مورد انتشار علنی اظهارنامه مالیاتی‌ اش در شهرهای مختلف آمریکا و همچنین اروپا، ژاپن و نیوزیلند تظاهرات کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، راهپیمایی ها در بیش از 150 شهر آمریکا از جمله «نیویورک»، «واشنگتن»، «لس آنجلس» برگزار شد و همچنین تظاهرات هایی برای شهرهایی از اروپا، ژاپن و نیوزلاند برنامه ریزی شده بود.

بر روی پلاکاردهایی که در دستان معترضان بود، نوشته شده بود: «مالیاتت را به ما نشان بده»، «از چه می ترسی؟»، «دروغگو، دروغگو»، «چه چیزی را از ما پنهان می کنی؟»، «حقیقت را به ما بگو».

همزمان گزارش شده در شهر «برکلی» کالیفرنیا میان موافقان و مخالفان ترامپ درگیری هایی رخ داده است. به گزارش پلیس، 14 نفر در همین رابطه در برکلی بازداشت شده ‌اند.

ترامپ بر خلاف سنت روسای جمهوری آمریکا که به هنگام کاندیدا شدن و رقابت‌های انتخاباتی سوابق مالیاتی خود را منتشر می‌ کنند، هنوز هیچ کدام از اظهارنامه های مالیاتی گذشته خود را منتشر نکرده است.

منتقدان او می ‌گویند برای اطمینان از عدم وجود تعارض میان منافع مالی و شخصی رئیس‌ جمهور آمریکا و وظایف قانونی او باید سوابق مالی ترامپ علنی شود. قانونی در آمریکا وجود ندارد که به موجب آن روسای جمهوری ملزم به فاش کردن اطلاعات مالیاتی خود شوند اما ترامپ که میلیاردر معروف در آمریکا است از زمان نامزد شدن برای ورود به کاخ سفید تاکنون که حدود 100 روز از ریاست جمهوری‌ اش می‌ گذرد، تحت فشار افکار عمومی بوده تا برگه‌ های مالیاتی خود را در منتشر کند.

فراخوان این تظاهرات ها با یک توییت صادر شده بود. یک روز پس از تظاهرات زنان در واشنگتن و دیگر شهرها در روز 21 ژانویه، «فرانک لسر» نویسنده آمریکایی در صفحه توییتر خود نوشت: «ترامپ فکر می کند کسی به مالیات های او توجهی نمی کند. تظاهرات گسترده بعدی در روز مالیات نشان خواهد داد که او در اشتباه است.»

این توییت، بیش از 21 هزار بار به اشتراک گذاشته شد.

معترضان روز 15 آوریل را برای برگزاری تجمع خود انتخاب کرده بودند؛ روزی که رسما آخرین مهلت تسلیم گزارش مالیاتی سالانه در آمریکاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.