فرودگاه آسیب جدی و بزرگ به تناسب موشک ها و کمیت آنها ندید و چند ساعت بعد هواپیماهای سوری پرواز از آن را شروع کردند این یعنی باندهای فرودگاه همچنان سالم است و این، همه روایت های آمریکایی درباره حجم آسیب و خسارت ها و نیز روایت های رسانه های عربی و غربی را تکذیب می کند. اگر 59 موشک عبارت از 59 گلوله خمپاره بود که به باند فرودگاه اصابت می کرد این فرودگاه از کار می افتاد، حالا با این حساب موشک های توماهوک کجا رفتند؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: رسانه های آلمانی اعلام کردند که شماری از موشک هایی که از دو ناو آمریکایی به سمت فرودگاه«الشعیرات» در سوریه شلیک شدند روی عدد« بالای60 موشک»ثابت شده است بدون آن که تعداد دقیق را مشخص کنند. این نخستین بار است که رسانه های غربی و شرقی روی عدد نزدیک به توافق می رسند و سخنان وزارت دفاع آمریکا نیز درست است!! که اعلام کرد: «59 موشک به سمت فرودگاه شلیک کردیم».

همانطور که مشخص شد،فرودگاه آسیب جدی و بزرگ به تناسب موشک ها و کمیت آنها ندید و چند ساعت بعد هواپیماهای سوری پرواز از آن را شروع کردند این یعنی باندهای فرودگاه همچنان سالم است و این، همه روایت های آمریکایی درباره حجم آسیب و خسارت ها و نیز روایت های رسانه های عربی و غربی را تکذیب می کند. اگر 59 موشک عبارت از 59 گلوله خمپاره بود که به باند فرودگاه اصابت می کرد این فرودگاه از کار می افتاد، حالا با این حساب موشک های توماهوک کجا رفتند؟

برخی منابع مرکز «ویریل» در ایالات متحده آمریکا با یک کارشناس آلمانی در بخش دفاع الکترونیک گفت و گو کرد و این کارشناس می گوید که ما به دو واقعیت رسیده ایم: واشنگتن به عمد به مسکو حمله موشکی را مدتی بسیار کوتاه قبل از آغاز حمله اطلاع داد تا وقت کافی پیش رویش برای تخلیه نیروهایش از فرودگاه نداشته باشد و نتواند از ابزارهای دفاعی برای مقابله با موشک ها استفاده کند.لیکن آن چه اتفاق افتاد این بود که حمله بلافاصله پس از آن رخ داد که کارشناسان روس و سوری با تجهیزات و هواپیماهای پیشرفته از فرودگاه بیرون رفتند به همین دلیل بخش نخست موشک به سوریه رسیدند و پدافند کلاسیک سوریه توانست شماری از آنها را مورد اصابت قرار دهد این در حالی است که 23 موشک داخل دیوارهای فرودگاه اصابت کردند.

کارشناس آلمانی درباره پرسش مرکز ویریل درباره اینکه بعدا چه اتفاقی افتاد، گفت:« ارتش روسیه جنگ الکترونیکی به راه انداخت و با ارسال موج های کهرو مغناطیسی باعث انحراف مسیر موشک های توماهوک شد تا شمار بزرگ و زیادی از آنها در دریای مدیترانه سقوط کنند آن هم پیش از آن که به خشکی برسند.

مرکز ویریل از کارشناس آلمانی خواستار توضیح قانع کننده بیشتری شد که این کارشناس با لبخند جواب می دهد که روسیه در سوریه از سیسم جنگ الکترونیکی جدیدی به نام« Krasuha-4 »که بهترین سیستم دفاع هوایی الکترونیکی در جهان است استفاده می کند و این امر باعث شد که پیش از این رادارهای جنگنده های آمریکایی و هواپیماهای آواکس دچار اختلال شوند. ناتو سیستم های  DIRCM و DRFM و غیره را در اختیار دارد و اینها سیستم های الکترونیکی هستند که علیه موشک های دشمن به کار برده می شود لیکن سیستم روسی Krasuha-4  بهتر است.

این کارشناس آلمانی افزود: طی حمله موشکی آمریکا به فرودگاه الشعیرات واشنگتن از توماهوک استفاده کرد که با سیستم  TLAM/D حرکت می کند و این موشک دارای 166 بمب خوشه ای است و برای حمله به تأسیسات صنعتی و ایستگاه های کروسین، مراکز فرماندهی و آشیانه های هواپیماها اختصاص دارد که با دیوارهای ضد مواد منفجره ساخته شده است و نیز برای حمله به رادارها و موشک های زمین به هوا و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. کاری که سیستم جنگ الکترونیکی روسی Krasuha-4  انجام داد این بود که به سادگی سیستم جی پی اس را از کار انداخت و همین برای کوری جغرافیایی موشک کافی است.با علم به اینکه روسیه می تواند دیگر سیستم های INS, TERCOM, DSMAC توماهوک را نیز از کار بیندازد به همین دلیل باقی مانده موشک های آمریکایی در دریا سقوط کردند.

کارشناس آلمانی در حالی که لبخند بر چهره دارد ادامه می دهد: سیستم Krasuha می تواند به موشک هدایت شده با رادار اهداف وهمی بدهد و موشک نیز آن را هدف قرار دهد و واشنگتن گمان کند که هدفش را زده است.

این کارشناس در پایان گفت: هر کسی سیستم Krasuha-4 را دارد می تواند توماهوک را مانند یک پشه سرنگون کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.