امروز دو انفجار شهر طنطا در شمال قاهره را لرزاند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، در انفجار یک بمب در کلیسایی در شهر «طنطا» در شمال «قاهره» دست‌کم 30 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

این حادثه بر اثر انفجار بمبی که در زیر صندلی در داخل کلیسا کار گذاشته شده بود، رخ داد. نیروهای امنیتی مصر تدابیر امنیتی در اطراف کلیسا را تشدید کردند و عملیات جستجو برای کشف و ضبط بمب‌ های احتمالی دیگر را آغاز کردند. 

این انفجار در شهر «طنطا» و در ساعتی پر ازدحام از انجام مراسم عبادت در کلیسا رخ داد و هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. 

بلافاصله انفجار دیگری مرکز آموزش پلیس در طنطا را هدف قرار داد و یک نیروی پلیس کشته شد.

در پی وقوع این انفجار، نشست امنیتی پشت درهای بسته برای بررسی تبعات انفجار برگزار شد. «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در پی وقوع این دو انفجار دستور داد تا بیمارستان‌ های ارتش مصر مجروحان را پذیرش کنند.

ماه دسامبر گذشته یک شاخه محلی از داعش مسئولیت وقوع یک انفجار در کلیسایی در قاهره را برعهده گرفت که  حدود 30 کشته بر جا گذاشت و بیشتر کشته‌ شدگان آن انفجار زن بودند. این گروه همچنین مسئولیت شماری از کشتارها  در شبه‌ جزیره سینا را علیه مسیحیان آن منطقه بر عهده گرفته است.

داعش مدتی پیش نیز سر 21 مسیحی قبطی مصری را نیز در خاک لیبی از بدن‌ شان جدا و ویدئوی آن را منتشر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.