جنگ یمن همچنان ادامه دارد، بمباران ها همچنان ادامه دارد. و کمبود مواد غذایی و دارو هم همچنان وجود دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه ایندیپندنت نوشت: اروپایی ها بحران انسانی در حال رشد در یمن را فراموش کرده اند زیرا احساس نمی کنند که این درگیری بر زندگی آنها تاثیرگذار باشد.

«جورجیو ترومباتور» مدیر هیات پزشکی بین المللی مستقر در یمن موسوم به «سپاه پزشکی بین المللی» به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی به ایندیپندنت گفت: قحطی همچون درگیری های مسلحانه در سراسر خاورمیانه، به ویژه در سوریه قادر نبوده توجه جهانیان را به خود جلب کند.

ترومباتور گفت: «من فکر می کنم یکی از دلایل این بی توجهی ممکن است این واقعیت باشد که مردم یمن به صورت مستقیم به سواحل اروپا نمی رسند.»

وی ادامه داد: «نیمی از جمعیت یمن در حال حاضر از ناامنی غذایی و سوء تغذیه رنج می برند، و این مشکلی است که می توان مانع آن شد.»

نظر سنجی های اخیر موسسه یوگاو نشان داده است که تنها 49 درصد از مردم انگلیس در جریان تحولات مربوط به جنگ کنونی یمن هستند؛ رقمی که حتی در گروه سنی 18 تا 24 سال کمتر است و در این گروه تنها 37 درصد از درگیری ها در یمن اطلاع دارند.

ترومباتور گفت وضعیت قحطی در یمن بدتر شده و در حال حاضر امید کمی برای بهبود وجود دارد.

او گفت: «من انتظار دارم موقعیت بدتر شود. مردم در اینجا (یمن) با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. جنگ همچنان ادامه دارد. بمباران ها همچنان ادامه دارد. کمبود مواد غذایی و دارو هم همچنان وجود دارد.»

سپاه پزشکی بین المللی هشدار داد 460 هزار کودک در یمن از سوء تغذیه شدید رنج می برند؛ کشوری که فقیرترین کشور جهان عرب است که سه سال است درگیر جنگ داخلی است.

به طور کلی، 14.1 میلیون یمنی با ناامنی غذایی مواجه هستند؛ در حالی که هفت میلیون نفر آنها با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند.

ترومباتور صحنه اندوه باری را تعریف می کند که یمنی های گرسنه در نزدیکی رستوران ها می ایستند تا ببینند آیا می توانند ته مانده غذاها را بخورند یا خیر.

او گفت: «آنها قبلا هرگز دست به چنین کاری نزده بودند. آنها گدا نیستند. جنگ آنها را این چنین کرده است.»

او همچنین گفت که از بیمارستان هایی بازدید کرده که در آنجا کودکان و بزرگسالان دچار سوء تغذیه شدید بوده اند و صحنه های بسیار دردناکی در آنجا دیده است.

او افزود: «وضعیت قطعا بدتر می شود زیرا هیچ نشانه ای برای بهبود اوضاع وجود ندارد. اصلا هیچ نشانه ای برای بهبود نیست.»

او از مردم خواست که با جمع آوری پول و یا اعمال فشار بر دولت عربستان برای پایان دادن به محاصره در جهت دسترسی یمنی ها به کمک های اولیه و یا دارو به کمک این قشر ستمدیده برخیزند.

ائتلاف به رهبری عربستان محاصره  هوایی و دریایی در یمن اعمال کرده است که به گفته سازمان ملل متحد، ارائه کمک به مردم این کشور را با تاخیر روبرو کرده است.

ترومباتور افزود: «تا زمانی که این مسئله درسطح بین المللی حل و فصل نشود، این اوضاع تداوم خواهد داشت. تا زمانی که مردم ساکت باشند و هیچ کس در مورد یمن صحبتی نکند، جرم و جنایت در این کشور همچنان ادامه خواهد داشت.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.