دولت ترکیه 45 قاضی و دادستان دیگر را در ادامه سریال اخراج مخالفان در پی کودتای نافرجام ماه جولای گذشته از کار اخراج کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رسانه های رسمی دولت ترکیه اعلام کردند که دولت این کشور 45 قاضی و دادستان را در جدیدترین بخش از سریال پاک سازی که در همه بخش های دولتی از جمله بخش قضایی در پی کودتای نافرجام در ماه جولای آغاز کرد، از کار اخراج کرد.

از 15 جولای تا کنون در ترکیه  بیش از 113 هزار نفر در بخش های مختلف دولتی به اتهام ارتباط با  گروه «فتح الله گولن» روحانی ترک مقیم آمریکا که دولت ترکیه وی را متهم به دست داشتن در کودتای خونین نافرجام کرده است، از کار اخراج یا برکنار شده یا به زندان انداخته شدند.

در همین زمینه روزنامه حریت نوشت: بیش از چهار هزار قاضی و دادستان از اواسط ماه جولای تا کنون به اتهام ارتابط با«گروه تروریستی فتح الله گولن» از کار خود اخراج شدند.

خبرگزاری رسمی آناتولی نیز اعلام کرد که از جمله 45 قاضی و دادستانی که شورای عالی قضایی اخراج شان کرد سه قاضی هستند که هفته گذشته دستور دادند که 21 نفر از متهمان پرونده «ساختار رسانه ای» گولن آزاد شوند.

این خبرگزاری افزود که 21 متهم آزاد نشدند زیرا دادستان کل حکم آنها را بار دیگر به جریان انداخت و حکم بازداشت جدید آنها صادر شده است.

همچنین به نوشته حرییت 29 نفر از متهمان از جمله «آتیلا تاس» خواننده مشهور اکنون به اتهام وابستگی به یک گروه تروریستی مسلح محاکمه می شوند.

از جمله این متهمان شمار زیادی روزنامه نگار فعال در شبکه های رسانه ای مختلف هستند و یک نفر نیز متهم است که در تویتر از حساب توییتری به نام «فؤاد عونی» استفاده کرده و در آن اطلاعاتی منتشر کرد که باعث ناراحتی و خشم اطرافیان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.