پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

آیا تروریستها جنگ را به عمق روسیه کشاندند؟

زمان این عملیات اتفاقی نبود همچنین انتخاب این شهر که در آن «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در آن به سر می برد تا با« الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس دیدار کند، با دقت انتخاب شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به انفجار تروریستی روز دوشنبه در شهر سنت پترزبورگ روسیه پرداخت و نوشت: سراسر روسیه  در حالتی از آماده باش کامل به سر می برد و دلیل آن هم نیز انفجار تروریستی است که متروی شهر«سنت پترزبورگ» را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن ده نفر و زخمی شدن بیش از بیست نفر شد(تعداد کشته ها به 14 نفر و زخمی ها به 50 نفر افزایش یافت)

زمان این عملیات اتفاقی نبود همچنین انتخاب این شهر که در آن «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در آن به سر می برد تا با« الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس دیدار کند، با دقت انتخاب شده است.

مسئولان دولت روسیه از همان لحظات نخست انفجار اشاره کردند که احتمالا تروریستی باشد. بمبی که منفجر شد دست ساز و اولیه بوده است و پر از تکه های فلزی است تا قربانیان بیشتری بگیرد.

به مساله زمان بر می گردیم و می گوییم که بعید نیست که گروه های تندرو مانند گروه داعش و یا هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق)،شاخه گروه القاعده در سوریه پشت این حمله تروریستی باشند و هدف از این حمله نیز  انتقام از دخالت نظامی روسیه در سوریه است.

هواپیماهای روسی بیش از دویست حمله هوایی طی دو روز گذشته انجام دادند و طی آن مقرهای گروه های تندرو به ویژه گروه جبهه النصره را در شهر«ادلب» پایگاه اصلی اش در پی شکستش و از دست دادن شهر «حلب» هدف قرار گرفت.

اطلاعات اولیه اشاره به این دارد که بیش از پنج هزار فرد مسلح از منطقه قفقاز در حال حاضر در صفوف داعش به تنهایی و در مقرهای این گروه در عراق و سوریه می جنگند و بیشتر اینها نیز از منطقه «چچن» و «داغستان» هستند و چه بسا بد نیست که در این زمینه یادآوری کنیم که «ابو عمر الشیشانی»فرمانده نظامی داعش تا زمان کشته شدنش در بمباران هواپیماهای آمریکایی در یک سال پیش بود.

هدف قرار دادن متروی لندن در جولای 2005 را یک باند انتحاری وابسته به القاعده در واکنش به حمله نظامی آمریکا و انگلیس به عراق و قتل یک میلیون عراقی به دلیل این حمله انجام داد و بعید نمی دانیم که حمله به متروی سنت پترزبورگ به منظور انتقام از خسارت ها و شکست های بزرگی صورت گرفت که گروه های تروریستی در سوریه به دلیل دخالت نظامی روسیه برای کمک به ارتش سوریه، متحمل شدند.

انتقال اقدامات تروریستی به عمق روسیه اگر بعدا در بیانیه های طرف های انجام دهنده این حمله تروریستی مورد تأکید قرار بگیرد، نشانه خطرناکی است لیکن چیز جدیدی نیست.مسکو طی بیست سال گذشته در معرض حملات مشابه زیادی قرار گرفت و مسئولان روسی نیز بارها گفتند که «آنها با گروه های تروریستی در سوریه برای جلوگیری از رسیدن شان به اراضی روسیه می جنگند» یعنی دخالت آنها در رویارویی با خطر پر هزینه به لحاظ امنیتی و اقتصادی نیز هم، پیشگیرانه بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.