انفجار در یکی از ایستگاه‌های متروی شهر« سن ‌پترزبورگ» روسیه 10 کشته و بیش از 50 زخمی بر جای گذاشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد: رسانه های روسی از کشته شدن دستکم ۱۰ تن و زخمی شدن دست کم ۵۰ تن دیگر از جمله چندین زن و کودک در این انفجار خبر داده اند.

به نظر می رسد انفجار ناشی از یک بمب دست ساز جا سازی شده در یک چمدان در میان دو ایستگاه مترو بوده است.

بر اساس اعلام مقامات روسیه در ایستگاه مترو «پلوشاد واستاناولنیه» در مرکز سن پترزبورگ نیز بمب دیگری پیدا شده اما این وسیله انفجاری عمل نکرده است.

با وقوع این انفجار فعالیت تمام ایستگاه‌ های متروی سن پترزبورگ متوقف شد و نیروهای امنیتی و امداد رسانی به بررسی حادثه پرداختند.

 در تمامی پایانه‌های حمل و نقل این شهر و همچنین مسکو  و غازان وضعیت فوق‌العاده امنیتی  به اجرا درآمده است و ماموران امنیتی همه مسافران را بازرسی می کنند. همچنین حضور نیروهای امنیتی در تمامی فرودگاههای بین‌المللی روسیه افزایش یافت.

«الکساندر کورنی» سخنگوی دادستانی روسیه تروریستی بودن این حادثه را مورد تأئید قرار داد؛ این در حالی است که دیگر مقامات ارشد روسیه هنوز تمایلی به استفاده از واژه حمله تروریستی ندارند و می گویند علت این انفجار کماکان در دست بررسی است.

سازمان امنیت روسیه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور را در جریان انفجار امروز قرار داد و پوتین هم با خانواده‌ های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

این در حالی است که پوتین برای دیداری رسمی با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، در سن پترزبورگ به سر می‌ برد.

مقامات شهر سن پترزبورگ سه روز عزای عمومی اعلام کرده اند.

اینترفکس گزارش داده مقامات روسی از طریق دوربین‌ های مدار بسته چهره عامل احتمالی بمب‌ گذاری را شناسایی کرده‌ اند که ساکی به همراه داشته است.

دولت روسیه نیز اعلام کرده به خانواده قربانیان حادثه امروز دو میلیون روبل معادل ۳۵۰۰۰ دلار خسارت پرداخت می‌ کند.

متروی سن‌پترزبورگ دارای ۶۷ ایستگاه در ۵ خط است که روزانه بیش از دو میلیون نفر مسافر را جابجا می‌ کند و شانزدهمین متروی شلوغ دنیا از حیث جابجایی مسافر محسوب می‌ شود.

روسیه به دلیل بازگشت تروریست های چچنی از سوریه در حالت آماده باش قرار دارد.

در سال 2010 دستکم 38 نفر در انفجار انتحاری در متروی مسکو کشته شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.