دادگاهی در بحرین حکم رهبر مخالفان در این کشور را از 9 سال به 4 سال کاهش داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ،  روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: دادگاه فرجام در بحرین امروز-دوشنبه- طی حکمی، حکم صادر شده توسط دادگاه تجدید نظر که به موجب آن شیخ«علی سلمان»(51 سال)رهبر مخالفان بحرین و دبیر کل جمعیت«الوفاق» منحل شده توسط حکومت، به 9 سال زندان محکوم شده است را نقض کرد.

یک منبع قضایی بحرینی گفت که دادگاه فرجام که حکم های آن نهایی به شمار می روند، در این حکم مجازات زندان شیخ علی سلمان را از 9 سال به 4 سال کاهش داد.

به موجب این حکم که امروز صادر شده و نهایی به شمار می رود شیخ سلمان از تاریخ بازداشت اش در 28 دسامبر سال 2014 به مدت چهار در زندان می ماند و این یعنی انتظار می رود که بر اساس حکم صادر شده وی تا 28 دسامبر 2018 در زندان بماند.

شیخ سلمان در جولای 2015 به اتهام «تحریک علنی به خشم نسبت به طایفه ای از مردم که باعث به هم زدن آرامش عمومی می شود، تحریک علنی به مقید نبودن به قوانین و تشویق اموری که جرم به شمار می روند» و نیز «اهانت به یک نهاد نظامی» که وزارت کشور است، به چهار سال زندان محکوم شد.

در 30 ماه می 2016 نیز دادگاه عالی تجدید نظر مجازات زندان صادر شده علیه شیخ سلمان را از چهار سال به 9 سال افزایش داد و دلیل این افزایش نیز اتهام هایی مبنی بر « تلاش برای سرنگونی نظام با زور، تحریک به خشم علیه یک طایفه از مردم و اهانت به وزارت کشور و عدم انقیاد به قوانین»بود.

بنابر این گزارش، سلمان ریاست جمعیت الوفاق را به عهده دارد که پیش از استعفای نمایندگان این جمعیت در سال 2011 بزرگترین فراکسیون در پارلمان بود.در فوریه 2016 دادگاه فرجام حکم انحلال این جمعیت پس از محکوم شدنش به اتهام«انحراف در فعالیت های سیاسی به مرز تحریک به خشونت به طوری که منجر به ایجاد فتنه طایفه ای در کشور شود» را تأیید کرد.

کاهش حکم شیخ علی سلمان رهبر مخالفان بحرینی از 9 سال به 4 سال زندان عقب نشینی حکومت بحرین به شمار می روند؛ حکومتی که اقداماتش در سرکوب مخالفان و نقض حقوق بشر اعتراض بسیاری از سازمان های مدافع حقوق بشر بین المللی را برانگیخته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.