«نیکولا استرجن»نخست وزیر اسکاتلند گفت که همه پرسی برای استقلال اسکاتلند در اواخر سال 2018 و چند ماه پیش از زمان مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار می شود.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه فایننشال تایمز در گزاشی امروز -جمعه- نوشت: برگزاری همه پرسی دوم برای استقلال اسکاتلند به نظر کاملا قطعی شده است و وزرای دولت انگلیس به این نتیجه رسیده اند که مساله قطعی است و فقط زمان همه پرسی هنوز مشخص نشده است.

«نیکولا استرجن»نخست وزیر اسکاتلند گفت که همه پرسی برای استقلال اسکاتلند در اواخر سال 2018 و چند ماه پیش از زمان مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار می شود. به رغم آن که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس بارها گفته است که هیچ دلیلی برای برگزاری این همه پرسی وجود ندارد.

فایننشال تایمز به نقل از یکی از وزرای آگاه به رایزنی ها در دولت انگلیس که نامش را فاش نکرد نوشت:«به نظر می رسد که مساله قطعی شده است و ما بر این باور نیستیم که در هر وضعی که باشیم بتوانیم از همه پرسی جلوگیری کنیم.»

یک منبع دیگر آگاه به برگزاری همه پرسی در دفتر ترزا می نیز گفت:«رایزنی ها فقط محدود به زمان برگزاری همه پرسی است.»

فایننشال تایمز همچنین نوشت که دولت لندن برای تأخیر در برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند و موکول کردن آن به بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می جنگد.

همه پرسی نخست

اولین همه پرسی استقلال اسکاتلند در روز 18 سپتامبر 2014 میلادی برگزار شد که در آن 55 درصد از رأی دهندگان به ماندن در بریتانیا و 45 درصد به ترک آن رأی دادند.

اسکاتلند و لندن بر سر خروج از اتحادیه اروپا اختلاف نظر دارند. کابینه لندن حامی خروج از اتحادیه اروپاست اما کابینه اسکاتلند مخالف خروج از اتحادیه است و می خواهد همچنان بخشی از اتحادیه اروپا باقی بماند.
بریتانیا از 4 منطقه شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. 
هر منطقه دارای کابینه منطقه ای، نخست وزیر، دستگاه قضایی، پارلمان و پلیس منطقه ای است.  
اسکاتلند در رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای به باقی ماندن در اتحادیه اروپا داد اما از آن جایی که اکثریت در بریتانیا رای به خروج دادند، اسکاتلند مجبور به خروج است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.