پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

فایننشال تایمز در گزارشی نوشت:

نگرانی مرکل از سیاست های ترامپ

مرکل حمایت خود را از سازمان های بین المللی سه گانه یعنی سازمان ملل، پیمان ناتو و اتحادیه اروپا که ترامپ از آنها انتقاد کرد را نشان داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: در حالی که تزرا می نخست وزیر انگلیس و رهبران دیگر برای ابراز دوستی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عجله کردند،آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به چیزی روی آورد که مشاورانش آن را صبر استراتژیک می نامند. مرکل همه چیز را از دور زیر نظر گرفته و منتظر زمان دیدار با رئیس جمهور آمریکاست که تا پیش از سفرش به آلمان در ماه جولای آینده برای مشارکت در نشست گروه بیست نخواهد بود.

این روزنامه در ادامه نوشت: اصول صدر اعظم آلمان واضح است و وی بر آنها اصرار دارد به طوری که از رویکرد و گرایش های انزواگرایانه و ملی گرای ترامپ ابراز نگرانی کرده است و برای همکاری با ایالات متحده آمریکا شروطی قرار داده است از جمله ارزش های مشترک که شامل دموکراسی، آزادی و دولت قانون می شود.

مرکل حمایت خود را از سازمان های بین المللی سه گانه یعنی سازمان ملل، پیمان ناتو و اتحادیه اروپا که ترامپ از آنها انتقاد کرد را نشان داده است.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: مرکل در مقابل ترامپ در صورتی که بخواهد موضع گیری های تندری درباره اتحادیه اروپا بگیرد، می ایستد زیرا مرکل این اتحادیه را راه حلی برای مشکلات اقتصادی در یونان و بران پناهندگان می داند.

این روزنامه همچنین نوشت: تحولی در سیاست آلمان با ظهور مارتن شولتز به عنوان کاندیدای حزب  سوسیال دموکرات برای پست صدر اعظمی آلمان در انتخابات پارلمانی پاییز و دعوتش برای لغو هزینه های عمومی، رخ داده است؛ امری که باعث می شود به مرکل برای کاهش سرسختی مالی و افزایش واردات تحت فشار قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.