مخالفان نامزد راست افراطی در انتخابات ریاست ‌جمهوری فرانسه به خیابان ها آمدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، هفته نامه سیاسی فرانسوی «لوپوئن» گزارش داد در حالی که 2200 تا 3000 نفر شب گذشته در خیابان های شهر «نانت» در اعتراض به ورود «مارین لوپن» رهبر جنبش راست افراطی جبهه ملی و سخنرانی وی تجمع کرده بودند، درگیری میان معترضان و پلیس در حاشیه این اعتراضات رخ داد. یک روزنامه نگار از خبرگزاری فرانسه گفت بسیاری از معترضان با کلاه خود و ماسک به سمت افسران پلیس بمب دودزا و کوکتل مولوتف پرتاب می ‌کردند و در واکنش به اقدام آنها، پلیس فرانسه هم با آب پرفشار و گاز اشک ‌آور برای متفرق کردن آنها تلاش می ‌کرد. هفت افسر پلیس در این درگیری ها زخمی شدند. منابع رسانه ای همچنین از بازداشت چهار نفر در جریان اعتراضات خبر دادند.

پلیس توانست در ساعت 17:30 معترضان را متفرق کند و پس از آن تنها چند گروه کوچک باقی ماندند که تلاش کردند پیش از پراکنده شدن،  با نیروهای پلیس درگیر شوند. خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت در جریان این اعتراضات، درب ورودی اصلی شهرداری نانت آسیب دید و خسارت هایی نیز به خیابان ها این شهر وارد شد.  برای حفاظت از بانک ها و اتوبوس ها از حصارهای چوبی استفاده شد.

بیش از 500 نیروی ویژه در کنار 200 افسر پلیس شهری برای کنترل اوضاع در خیابان های نانت مستقر شده بودند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «نه به لوپن» و «فاشیست نمی‌ خواهیم». تظاهرات کنندگان از حامیان جنبش های مختلف چپ گرا و چپ افراطی بودند که در قلب نانت گرد هم آمده بودند تا به حضور از پیش برنامه ریزی شده رهبر راست افراطی «نه» بگویند. سخنرانی مارین لوپن برای عصر امروز برنامه ریزی شده است.

جنبش های چپ افراطی

منابع پلیس گفتند، حدود 800 معترض که برخی از آنان کلاه خود به سر داشتند، وابسته به جنبش های چپ گرا هستند. «کنفدراسیون عمومی کار» به عنوان بزرگ ترین سندیکای کارگری فرانسه همراه با جنبش «دفاع از منطقه» این اعتراضات تحت عنوان «اتحاد شهروندان نانت علیه راست افراطی» را سازماندهی و برگزار کرده اند.

یکی از معترضان گفت: ما به اینجا آمده ‌ایم تا به لوپن بگوییم که از او در غرب فرانسه و خصوصا نانت استقبال نمی ‌کنیم. ما سرزمین اتحاد و پیشرفت اجتماعی هستیم و دروغ‌ های لوپن را نمی‌ پذیریم.

«پاسکال» یک معلم 50 ساله فرانسوی که در این اعتراضات شرکت داشت، گفت: «اگر لوپن رئیس جمهور ما شود، هیچ کس دیگر به فرانسه نخواهد آمد.»

او افزود: «من آمده ام تا به ایده های جبهه ملی «نه» بگویم. من بسیار نگران تحرکات لوپن در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستم.»

برنامه ریزی هایی نیز برای اعتراضات امروز و همزمان با سخنرانی لوپن در نانت صورت گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.