بیشتر پژوهشگران در اروپا و آمریکا این سووال را مطرح می کنند که برای چه همه دولت های آمریکایی که وارد کاخ سفید در واشنگتن شده اند از یازدهم سپتامبر تا کنون هیچ اقدامی درباره حمایت مالی عربستان از تروریسم در افغانستان،سومالی، نیجریه، لیبی،عراق یا سوریه و دیگر کشورها نکرده اند؟

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دکتر«سامی الرباع» که در یکی از دانشگاه های عربستان تدریس کرده  است،در روزنامه رأی الیوم نوشت: عجیب است که چرا ترامپ در فهرست شهروندان کشورهایی که از ورود به ایالات متحده منع شده اند، عربستان را قرار نداد؟

«جان مک کین» عضو مجلس سنای آمریکا در گفت و گو با «ان بی سی» اشاره کرد که ترامپ آماده همکاری با شیطان است اگر بتواند سود کند و سود شخصی بیشتری جمع کند.

تعداد زیادی از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی تأکید کرده اند که ترامپ منافع اقتصادی گسترده ای در عربستان، قطر و امارات متحده عربی دارد و این امر باعث می شود که این سه  کشور را به هفت کشور اسلامی (سوریه، عراق، لیبی، ایران،سومالی،سودان و یمن) که ترامپ متهم شان می کند با تروریست ها به نحوی از انحا همکاری می کنند، اضافه نکند.

با علم به اینکه از همان ابتدای جنگ داخلی سوریه، شیوخ عربستان،قطر و امارات حامیان اصلی از همه گروه های تروریستی از داعش و النصره گرفته تا دیگر گروه در سوریه و عراق بوده و هستند.

تعداد زیادی از پژوهش ها در مراکز پژوهشی خاورمیانه ای در آلمان به ویژه در برلین، «فرایبورگ»، «هامبورگ» و «بیله فیلد» تاکید کرده اند که خود عربستان در حمایت مالی چندین سازمان، مدرسه اسلامی و مسجد در آلمان سهیم است که تنفر، کینه و مخالفت با همه ادیان به ویژه مسیحیت و یهودیت را منتشر کرده و نمازگزاران را بر رد همه چیز غیراسلامی و پیوستن به هر نوع جهاد اسلامی و در رأس آن جهاد علیه کفار در هر مکانی از جهان تشویق می کنند!

 عجیب آن که همه این پژوهش های میدانی برای همه طرف های مربوطه در وزارتخانه ها،پارلمان و رسانه های جمعی در شکل های مخالفت اش فرستاده شده اند اما تنها واکنش این بود: آلمان از آزادی فکر و آزادی دینی برخوردار است.یعنی همه این سازمان ها و مساجد و مدارس دینی حق دارند هر حرفی که دل شان بخواهد را بزنند!

از دو سال پیش دادگاهی در «فوبرتال»یکی از شهرهای آلمان حکم داد که سلفی ها اجازه دارند گروهایی از پلیس شریعت یعی داوطلب ها همانطور که در عربستان نامیده می شوند، تشکیل دهند تا زنان را به پوشیدن حجاب تشویق کنند لیکن پس از آن که اوضاع امنیتی آلمان بد شد و در معرض حملات تروریستی قرار گرفت این دادگاه در این حکم تجدید نظر کرد و از سلفی ها برای فعالیت به عنوان پلیس به نام شریعت جلوگیری کرد!

به واسطه دیدارهای شخصی من از برخی مساجد در آلمان که تعداد آنها اکنون به بیش از 695  مسجد رسیده است شنیدم که برخی از علمای دینی به عنوان امام جماعت با صدای بلند به زبان ترکی(که آن را می فهمم) و عربی(با علم به اینکه بیشتر نمازگزاران ترک هستند) فریاد می زنند و به طور مثال اینها را می گویند:

  • ما به عنوان مسلمان باید با نصاری ها هر جا که هستند بجنگیم.
  • وای بر تو به عنوان یک مسلمان واقعی اگر با مسیحی ها یا یهودی ها یا اتباع ادیان دیگر دوست شوی.
  • ما مسلمانان در قلب اروپا همه چیز را روی سر کفار خراب می کنیم و کشور اسلامی مان را برپا می کنیم.

پژوهش هایی که درباره ترک های مقیم در آلمان که تعدادشان بیش از هفت میلیون نفر هستند، انجام شد نشان می دهد که 70 درصد آنها با کمک های دولت آلمان زندگی خود را می گذرانند.بیشتر آنها نه به حرفه ای می پردازند و نه حرفه ای دارند این در حالی است که به لحاظ تحصیلی سطح شان پایین است و از ابتدایی فراتر نمی رود. 80 درصد از کودکان ترک مدرسه را پیش از پایان مرحله ابتدایی ترک می کنند.

با علم به اینکه کمک هایی  که ترک ها و غیر ترک ها دریافت می کنند آنها را در بهبود اوضاع کاری و اجتماعی شان تشویق نمی کند. یک مرد و زنش و چهار کودک را مثال می زنیم. مرد و همسرش در ماه 800 یورو دریافت می کنند و هر کودک این زن و شوهر نیز ماهی 200 یورو در ماه دریافت می کند. مختصر اینکه این خانواده ماهی 1600 یورو دریافت می کند.این را نیز باید اضافه کرد که این خانواده از دولت آلمان همه هزینه های ماهیانه دیگر مانند اجاره خانه که در آن اقامت می کنند، گرمازایی،برق،آب،تلفن و وسایل حمل و نقل عمومی را نیز دریافت می کند.

بسیاری از آلمانی ها این پرسش را مطرح می کنند که برای چه اینها به دنبال کار و پول درآوردن باشند.

27 درصد از ترک های مقیم آلمان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و سیاست های اسلامگرایانه اش را تایید می کنند. وقتی از برخی ترک ها پرسیدم برای چه از اردوغان حمایت می کنند، به من گفتند که:زیرا اردوغان در جهت احیای امپراتوری عثمانی فعالیت می کند و ما در این جا در قلب اروپا در راستای پایه ریزی غرب این امپراتوری فعالیت می کنیم!

بسیاری از پژوهشگران در امور عربستان تاکید می کنند که عربستان سعودی برای اتباع وهابی خود در سال 2000 بیش از 100 میلیارد یورو خرج کرده است.

بیشتر پژوهشگران در اروپا و آمریکا این سووال را مطرح می کنند که برای چه همه دولت های آمریکایی که وارد کاخ سفید در واشنگتن شده اند از یازدهم سپتامبر تا کنون هیچ اقدامی درباره حمایت مالی عربستان از تروریسم در افغانستان،سومالی، نیجریه، لیبی،عراق یا سوریه و دیگر کشورها نکرده اند؟

برخی از آنها پاسخ پرسش خود را در مبالغ بزرگی که «بندر بن سلطان» به برخی از سیاستمداران آمریکایی در دولت های مختلف و به برخی از روزنامه نگاران داده، پیدا کردند.

به طور مثال گفته می شود که اوباما در مقابل توقف انتقاد از سعودی ها در زمینه تامین مالی و حمایت از تروریسم، میلیون ها دلار از سعودی ها گرفته است. به طوری که وقتی برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا خواستار انتشار گزارش های سری مرتبط با حمله تروریستی یازدهم سپتامبر کردند، اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا رد کرد به ویژه آن 28 صفحه مربوط به نقش عربستان در آن حمله تروریستی را!

این را نیز باید اضافه کرد که بیشتر کسانی که با عربستان تعامل کرده اند به خوبی می دانند که این نوع از عربها و مسلمانان بر این باور هستند که می توانند هر چیزی که بخواهند را با پول به دست آوردند.

بیشتر سعودی ها کارگران ارزان قیمت را از آسیا و کشورهای عربی وارد می کنند و در بیشتر مواقع دستمزد آنها را حتی اگر ماهی 30 دلار در مقابل کار شاق شبانه روزی نمی دهند، این جدای از شکنجه ، قتل و  تجاوز به کارگران زن و مرد آسایی و غیر آسیایی است.

در بیشتر مواقع عربستانی ها فرزندان خود را به دانشگاه های آمریکایی خصوصی می فرستند که از آنها هزاران دلار برای در مقابل درس نخواندن می گیرند و نتیجه می شود مدارک خریداری شده!!

زمانی که در دانشگاه ملک سعود در دهه نود تدریس می کردم این را فهمیدم:

بیشتر عربستانی هایی که فوق لیسانس یا دکترا در مصر می خوانند به این شیوه مدارک خود را می گیرند یعنی مدارک را می خرند. این دانشجویان به استادان مصری وعده پیدا کردن کار برای شان در دانشگاه های عربستانی می کنند که حقوق بهتری در ماه می دهند!

یکی از همکاران کانادایی من از دانشگاه ملک سعود اخراج شد زیرا حاضر نشد به حرف یکی از شاهزاده های سعودی برای دادن نمره قبولی به یکی از نزدیکانش گوش دهد!

مختصر اینکه: عربستان با دلارهای نفت از تروریسم حمایت مالی می کند و وهابیت تروریست خالی از انسانیت را ترویج می کند و ترکیه به رهبری سلطان اردوغان برخی از سرهای ترک را با شنیع ترین زباله های عقب ماندگی پر می کند.

حالا آیا ترامپ همه اینها را می فهمد؟من بر این باور نیستم.به نظر می ر سد که ترامپ یک چیز را در زندگی اش می فهمد:خرید و فروش فلان و بهمان ساختمان!

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.