اجرای دستورات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا برای جلوگیری از ورود پناهندگان و شهروندان هفت کشور به آمریکا جنجال و آشفتگی زیادی در مکان های مختلف جهان و داخل خود آمریکا به وجود آورده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت:برخی منابع آمریکایی فاش کردند که دستور ترامپ برای جلوگیری از ورود و سفر دارندگان ملیت هفت کشور اسلامی به آمریکا ،دارندگان«گرین کارت» که معمولا برای اقامت در ایالات متحده اختصاص دارد را نیز شامل می شود و فقط شامل کسانی نمی شود که روادید برای سفر به این کشور دارند.

این دستور فرودگاه های بین المللی و شرکت های هواپیمایی را سردرگم کرده است.

در امان شرکت خطوط هوایی سلطنتی اردن اعلام کرد که تدابیر جدید توسط طرف آمریکایی به این شرکت ابلاغ نشده است.

شبکه سی ان ان نیز به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که ممنوعیت اعمال شده بر شهروندان ایران، عراق،سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی به مدت 90 روز  شامل دارندگان گرین کارت که در خارج از ایالات متحده هستند نیز می شود و به آنها اجازه بازگشت داده نمی شود لیکن می توانند درخواست برای مستثنی کردن شان از این ممنوعیت ارائه کنند لیکن هنوز تدابیر در این زمینه واضح نیست.

یک منبع دیگر نیز گفت که دارندگان گرین کارت که در حال حاضر داخل ایالات متحده هستند نباید اراضی آمریکا را ترک کنند زیرا نمی توانند بار دیگر به این کشور بازگردند.

این منبع افزود که شرط های مستثنی شدن از دستور ریاست جمهوری را اداره امنیت داخلی تعیین می کند.

این منبع همچنین تاکید کرد که بیش از 20 شهروند از شهروندان کشورهای هفتگانه اسلامی در فرودگاه های آمریکایی بازداشت شدند این در حالی است که آنها در زمان امضای دستور ریاست جمهوری در هواپیماهایی بودند که به سمت ایالات متحده در پرواز بودند.

وی افزود که اداره امنیت داخلی آمریکا در حال بررسی این امر است که چگونه به همه چیز رسیدگی کند.

بنابر این گزارش، برخی گزارش های داخلی از آمریکا حکایت از آن دارد که مسئولان وزارت امنیت داخلی پس از دستور ریاست جمهوری به شدت دچار سردرگمی شده اند زیرا هیچ گونه تفسیری و تشریحی وجود ندارد و احتمال وجود نقض های بزرگ حقوقی نیز داده نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.