عربستان قصد دارد چندین پروژه اقتصادی بزرگ را به دلیل کسری بودجه سالیانه این کشور لغو کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: عربستان سعودی قصد دارد پروژه هایی را که هزینه راه اندازی شان میلیاردها دلار است را در چارچوب کم کردن هزینه ها به منظور محدود کردن کسری بودجه به شکل تدریجی تا زمان از بین بردن این کسری در سال 2020 ، لغو کند.

این روزنامه نوشت: لغو هزینه ها بر پروژه هایی متمرکز است که در آنها سرمایه هزینه می شود مانند پروژه های زیرساختی و  این کار در چارچوب تلاش ها و اقدام های ریاض صورت می گیرد تا از هر گونه کاهش در هزینه هایی که دارای حساسیت سیاسی است، اجتناب کند آن هم پس از آن که تدابیر ریاضت اقتصادی که سال گذشته اعلام کرد ، منجر به نارضایتی مردمی شد.

فایننشال تایمز نوشت:بازنگری در پروژه ها و لغو شان که شامل وزارتخانه هایی مانند حمل و نقل، بهداشت و خدمات شهری می شود، ضربه جدیدی به شرکت های ساخت و ساز و دیگر شرکت هایی می شود که پس از آن که ریاض تدابیر کاهش هزینه ها را در پی کاهش بهای نفت در اواسط سال 2014 را آغاز کرد، در معرض فشارهای مالی قرار گرفتند.

بنابر این گزارش، در پی کاهش بهای نفت و کم شدن درآمدهای آن، عربستان سعودی مجبور به لغو یارانه برخی کالاهای اساسی و خدمات شد، همچنین عوارض و مالیات اعمال کرد و همین امر منجر به نارضایتی مردمی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی عربستان.
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.