به گفته منابع امنیتی عراق، مهاجمان یک نامزد انتخابات استانی در شهر موصل در شمال غربی عراق را بر اثر شلیک گلوله کشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از پرس تی وی، «مهند قاضی»، بعد از نماز جمعه و زمانی که به سمت خانه خود می‌رفت در محله «الزهرا» در شهر موصل واقع در ۴۰۰ کیلومتری شمال غربی بغداد به ضرب گلوله کشته شد. قاضی به عنوان عضو «تجمع جمهوری عراقی» فعالیت می‌کرد که از سوی نوری مالکی نخست وزیر این کشور پشتیبانی می‌شود.
در آستانه انتخابات ۲۰ ژوئن، شش نفر از نامزدهای شورای استانی در موصل کشته شده‌اند. ساکنان، نیروهای امنیتی را به ناتوانی در اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع چنین حملاتی می‌دانند. مقامات انتخاباتی در عراق به دلیل نگرانی‌های امنیتی انتخابات در دو استان شمالی و غربی این کشور، یعنی نینوا و انبار را دو ماه بعد از بقیه کشور برگزار می‌کنند.
حمله به مهند قاضی، تنها یک روز پس از تلاش ناموفق برای ترور «عثیل النجیفی»، فرماندار نینوا اتفاق افتاد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این تیراندازی‌ها را برعهده نگرفته است، اما این حملات در عراق را بیشتر، شبه‌نظامیان وابسته به القاعده در عراق انجام می‌دهند که درصدد بی‌ثبات کردن دولت مرکزی این کشور هستند.
به تازگی موج جدیدی از خشونت‌ها در سراسر عراق به وجود آمده است و مقامات عراق می‌گویند که قطر و عربستان سعودی در تعدادی از این حوادث، دست دارند. در اول ماه ژوئن، سازمان ملل اعلام کرد که در ماه می گذشته، ۱۰۴۵ نفر از مردم عراق کشته و ۲۳۹۷ نفر دیگر مجروح شدند.
در سی‌ام ماه می، مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل در عراق، هشدار داد که خشونت‌های سازمان‌یافته هر لحظه ممکن است در عراق منفجر شود.
وی همچنین از مقامات سیاسی خواست تا هرچه سریعتر کشور را از این بی‌نظمی بیرون بکشد. نوری المالکی نخست وزیر عراق گفته است که گروه‌های شبه‌نظامی و بقایای رژیم بعث، مسئول موج اخیر خشونت‌ها در عراق هستند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.