یک استاد دانشگاه دهلی نو معتقد است ایران به رهبری امام خمینی(س) نقش مهمی در شکوفایی و رشد و گسترش اسلام ایفا کرد.

 

دکتر اقتدار محمدخان در گفت وگو با خبرنگار ستاد خبری بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) در ارتباط با ویژگی‌های شخصیتی رهبر فقید انقلاب گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 اولین حکومت مستقل اسلامی برمبنای شریعت اسلام اصیل به وجود آمد کشورهای اسلامی بودند اما ویژگی‌هایی که جمهوری اسلامی ایران دارد و در آن اسلام اصیل حکفرماست در هیچ از یک کشورها دیده نمی‌شود. انقلاب مردم ایران در سال 1979 یک انقلاب درس آموز برای همه جوامع اسلامی است و همه آنها می‌توانند از آن بهره بگیرند. این انقلاب یک انقلاب صرفاً ایرانی نبود بلکه یک انقلاب اسلامی بود و با همین روند نیز ادامه یافته است.

وی با بیان اینکه امام خمینی یک رهبر مذهبی و سیاسی بزرگ بود،خاطرنشان کرد:من به عنوان کسی که متخصص مطالعات اسلام هستم و مطالعات عمیقی درباره تاریخ اسلام و تاریخ ایران و انقلاب اسلامی دارم معتقدم از زمانی که اسلام وارد ایران شد توانست تمدن بزرگی را پدید آورد و جایگاهش ارتقا یابد و بعد از اسلام به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

دکتر اقتدار محمدخان افزود: ایران به رهبری امام خمینی(س) نقش مهمی در شکوفایی و رشد و گسترش اسلام ایفا کرد و شخصیت های بزرگ و گرانسنگی چون امام محمد غزالی و صدرالمتالهین شیرازی را پرورش داد و آثار زیادی از این علما برجا مانده که نشان دهنده نقش ایرانیان در رشد و نمو اسلام است.

این استاد ادبیات هندی ادامه داد: در یک قرن گذشته عصر تاریکی ایران بود که حکومت پهلوی با سیاست‌های ضداسلامی خود و ممنوعیت حجاب و محدود کردن آموزش های اسلامی سعی داشت به اسلام ضربه بزند اما بعد از بیداری جامعه و علما به رهبری امام خمینی این وضع تغییر کرد و به انقلاب اسلامی منتهی شد.

وی در رابطه با تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اسلام خاطرنشان کرد:از سال 1963 امام خمینی نهضت خود را با سخنرانی‌ها و اعلامیه‌هایش آغاز کرد و علیه دوران تاریک پهلوی به مبارزه برخاست تا اینکه شریعت اسلامی در جامعه ایران حکمفرما شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.