دکتر نزهت معینی گفت: یک سری افراد نشانه های خدا در زمین تلقی می شوند و مردم با مشاهده زندگی و سخنان و رفتار آنها متوجه خداوند و فرامین الهی می شوند و حضرت امام یکی از آن شخصیت هاست که نشانه خداوند در عصر ما محسوب می شدند.

به گزارش کمیته خبری ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)، دکتر نزهت معینی استاد دانشگاهی از هند در رابطه با شخصیت حضرت امام گفت: امام خمینی مانند یک رهبر برای امت بودند همان گونه که در قرآن خداوند این ویژگی ها را برای حضرت موسی برشمرده آن ویژگی های را می توان در امام خمینی نیز مشاهده کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در دوران دانشجویی از طریق یکی از دوستان صمیمی ام در سالهای 1977 و 1978 با امام خمینی آشنا شدم و از آن زمان شناخت و کنجکاوی من نسبت به امام خمینی آغاز شد و روز به روز گسترش پیدا کرد.

نزهت معینی افزود: یک سری افراد نشانه های خدا در زمین تلقی می شوند و مردم با مشاهده زندگی و سخنان و رفتار آنها متوجه خداوند و فرامین الهی می شوند و حضرت امام یکی از آن شخصیت هاست که نشانه خداوند در عصر ما محسوب می شدند.

این استاد ادبیات هندی ادامه داد: ما اگر بخواهیم جایگاه امام خمینی را برای دنیا و انسانیت ترسیم کنیم بهتر است تا اینکه ایشان را تنها به جهان اسلام محدود کنیم چرا که اندیشه های امام خمینی برای انسانیت و تمام انسان هایی بود که از حقوق شان محروم بودند و عدالت را نچشیده بودند .

وی در رابطه با تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اسلام خاطرنشان ساخت: ایران سرزمین بزرگ و قدرتمندی است و تحولات آن بر گستره زیادی تاثیر می گذارد و حرکت های ایران بر منطقه تاثیر گذار است و امام نیز در زمان خود تاثیر فراوانی داشتند و جوامع دیگر نیز اندیشه حرکت و تحول را از انقلاب ایران گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.