پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس سازمان جهانی گفت و گوی ادیان و تمدنهای جهان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران

امام خمینی (س) به همه مسلمانان جهان تعلق داشتند

پروفسور «شیخ مخلص احمد الجده»، رئیس سازمان جهانی گفت و گوی ادیان و تمدنهای جهان (آویسکو)، از مهمانان شرکت کننده در بیست و پنجمین اجلاس بین المللی وحدت اسلامی است که در حاشیه این اجلاس به گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران پرداخت و با توجه به موضوع وحدت میان مسلمانان از امام خمینی (س) سخن گفت.

پروفسور " شیخ مخلص احمد الجده " در ابتدای این گفت و گو برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت :‌ برگزاری این کنفرانس ها برای وحدت بخشیدن به دولت های اسلامی و وحدت بخشیدن به مواضع مسلمانان بسیار حائز اهمیت است. این گونه کنفرانس ها تلاشی است برای روبرو شدن با توطئه ها و دشمنی های صهیونیسم جهانی .

رییس سازمان جهانی گفت و گوی ادیان و تمدن های جهان در ادامه افزود: جمهوری اسلامی پرچم مبارزه با ستم و ستمگری و حمایت از کشورهای مستضعف جهان را بر دوش دارد و در این حال پرچم دارمحبت و مهربانی نیز هست و با دشمنی ها و کینه توزی‌ها مبارزه می کند و در عین حال و پرچمدار مبارزه با صهیونیسم است .

وی ادامه داد :‌در این کنفرانس ها هست که همه اندیشمندان و متفکران اسلامی جمع شده و با هم تبادل افکار می کنند تا بتوانند مسائل و مشکلات دنیا را بررسی کرده و به آن رسیدگی کنند.

" شیخ مخلص احمد الجده "‌ در ادامه با اشاره به نقش امام خمینی (س) در ایجاد وحدت اسلامی خاطرنشان کرد :‌امام خمینی (س) شخصیت علمی و فکری بزرگی در جهان اسلام هستند و بنده به مدت دو سال یعنی زمانی که دانشجوی دانشکده فقه در عراق بودم از محضر ایشان استفاده کردم و در سال های 77 میلادی نیز در پاریس خدمت ایشان رسیدم.

وی تصریح کرد :‌امام خمینی (س) شخصیتی بودند که به همه مسلمانان جهان تعلق داشتند یعنی فقط مخصوص شیعیان نبودند و از همه مسائل فلسطین و مسائل اسلام حمایت می کردند. به علاوه ایشان رهبری و امامت همه مستضعفان جهان را نیز به عهده داشتند و مسیحی و یهودی برای ایشان فرقی نمی کرد و این نشان دهند جوهر اسلام در تفکر امام خمینی (س) است که به همه مستضعفان با یک دید نگاه می کردند و برایشان تفاوتی نداشت که آن مستضعف مسلمان است ویا غیر مسلمان.

رییس سازمان جهانی گفت و گوی ادیان و تمدن های جهان (آویسکو ) در پایان گفت :‌امام خمینی(س) استاد مسلم ما بود و هر چه آموختیم از ایشان بود . در محضر امام بود که توانستیم ذره ای علم اندوزی کنیم. حتی می توانم بگویم ایشان معلم همه مصلحان جهان نیزبودند. امام خمینی (س) زندگی بسیار ساده ای داشتند . به یاد دارم که ایشان در نجف در خانه بسیار کوچک و اجاره ای زندی می کردند و بعد از آن در ایران نیز با این که رهبر یک کشور بودند در جماران زندگی ساده ای را داشتند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.