عیسی شیخ حسن کنیایی عالم مذهبی و دانشجوی دکترا که اکنون در حال نگارش پایان نامه دکترای خود پیرامون شخصیت امام خمینی(س) است ، گفت : من تصمیم دارم کتابهای زیادی در مورد امام خمینی بنویسم که به مسلمین و طرفداران امام خمینی کمک زیادی می کند و مردم را به لحاظ فکری متحول کند چرا که گاهی در کنیا تصویر بدی از امام خمینی نمایش داده می شود و حتی کتابهای آمریکایی نیز در این زمینه رواج داده می شود و تبلیغ بدی در مورد امام خمینی صورت می گیرد و وقتی به ایران آمدم به این نتیجه رسیدم که امام خمینی یک رهبر واقعی اسلامی بود

وی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران گفت: از جوانی با شخصیت امام خمینی(س) آشنا و به شخصیت ایشان علاقمند شدم. خداوند در قرآن کریم می فرماید قدرت و امامت توسط حضرت عیسی و حضرت محمد در اختیار مومنان قرار گرفته است و هر کسی بتواند توانایی کسب این قدرت را به مردم نشان دهد فرد قدرتمندی است و امام خمینی چنین شخصیتی بود. براساس کتاب هایی که من مطالعه کرده ام ایشان فرد بسیار شجاعی بودند و زمانی که مردم در اسارت شاه بودند آنها را نجات داد و آزاد کرد. نه تنها مسلمین ایران بلکه مسلمین تمام جهان این را نشان شجاعت ایشان می دانند.

شیخ حسن کنیایی در مورد میزان علاقه مردم کنیا به امام خمینی(س) گفت: در کنیا وقتی در مورد امام خمینی(س) صحبت می شود مردم ذوق زده می شوند. هر چند ایشان فوت کرده اند ولی راه ایشان همچنان زنده و پایدار است در کنیا کسانی هستند که نامشان خمینی، امام خمینی و روح الله است و همگی اینها شیعه هستند برای اینکه ما اعتقاد داریم ایشان آیت الله یعنی نشانه ای از سوی خداوند بودند.

این روحانی مذهبی ادامه داد: هدف امام خمینی این بود که مسلمین قدرت را در جهان به دست بگیرند و قدرتمند شوند و من دعا می کنم روح و اندیشه امام و هدف ایشان نزد ما زنده باشد. برای اینکه اگر ایشان نبودند همه مسلمین برده امریکا و انگلیس و قدرت های جهان می شدند. ایشان به ما نشان دادند که می توانیم آزاد باشیم و مقابل تمام این قدرت ها بایستیم.

این دانشجوی دکترا پیرامون تز دکترای خود افزود: من تحقیقی در مورد رهبری اسلامی در کنیا انجام می دهم و مشکلات زیادی که در این زمینه در کنیا وجود دارد؛ به دنبال برخی منابع برای کمک به این ایده بودم و متوجه شدم تنها اندیشه ها و شخصیت امام خمینی می تواند در این زمینه به من کمک کند. به ایران مسافرت کرده ام تا بدانم امام خمینی پیرامون ولایت فقیه چه گفته اند و چگونه توانستند این ایده را اجرایی کنند تا بتوانیم از این الگو در کنیا بهره بگیریم. در دوم آگوست کنفرانسی در کنیا با شرکت تمام رهبران اسلامی برگزار خواهد شد و من افکار حضرت امام را که طی تحقیقاتم به آن رسیده ام در این کنفرانس ارائه خواهم کرد تا بتوانم استراتژی دستیابی به چنین هدفی را بیان کنم.

عیسی شیخ حسن کنیایی در مورد موقعیت کنیا خاطرنشان ساخت: کنیا از لحاظ اقتصادی و طبیعی و فرهنگی، کشور غنی و ثروتمندی هست. حدود سی درصد جمعیت کشور مسلمان است که ده درصد آنها شیعه هستند. مذهب شیعه در کنیا بسیار خوب عمل کرده است. من امیدوارم که راه امام خمینی در کنیا زنده است و من توسط نوشتن سعی می کنم این را به انجام برسانم و مردم ناگزیرند برای نجات خودشان از امام خمینی پیروی کنند. من تصمیم دارم کتابهای زیادی در مورد امام خمینی بنویسم که به مسلمین و طرفداران امام خمینی کمک زیادی می کند و مردم را به لحاظ فکری متحول کند چرا که گاهی در کنیا تصویر بدی از امام خمینی نمایش داده می شود و حتی کتابهای آمریکایی نیز در این زمینه رواج داده می شود و تبلیغ بدی در مورد امام خمینی صورت می گیرد و وقتی به ایران آمدم به این نتیجه رسیدم که امام خمینی یک رهبر واقعی اسلامی بود و وقتی قرآن کریم می فرماید: لقد کان لکم رسول الله اسوه الحسنه. شما یک مثال خیلی خوب در مورد رهبری از جانب خداوند دارید؛ امام خمینی مصداق و مثال خوبی برای این امر است و من نیز تصمیم دارم از امام خمینی پیروی کنم و ایمان دارم که در این راه پیش خواهیم رفت و دعا می کنم تمام کنیایی ها از امام خمینی پیروی کنند و ایشان را رهبر خویش بدانند.

این روحانی شیعه در پایان گفت: ایران کشور قدرتمند مسلمین است و ایرانیان مدیریت و سازماندهی خوبی دارند و مردم جهان و رهبر و امام شان را دوست دارند. من به 18 کشور دنیا سفر کرده ام اما ایران را بیش از همه آنها دوست دارم ایران مدینه فاضله و مدینه النبی است. من تا کنون هشت بار به ایران آمده ام به خاطر این که روح تعالیم حضرت محمد(ص) و رهبران الهی در اینجا جریان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.