قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) با اشاره به تحولات منطقه و موج بیداری اسلامی گفت: در مسیر دشوار مبارزه با ظلم و ستم، وحدت کلمه، توجه به حقوق مردم و لحاظ کردن حق تعیین سرنوشت برای مردم و نیز فراخوانی تمام گروه های معتقد به اصول اعتقادی رمز و راز پیروزی است.
به گزارش ستاد خبری بزرگداشت مراسم بیست و دومین سالگرد امام راحل ،دکتر حمید انصاری طی سخنانی در همایش بین‌المللی امام خمینی (ره)، بیداری اسلامی و تحولات منطقه با اشاره به در پیش بودن ماه رجب گفت: در آستانه تشرف به یکی از ماه های رحمت الهی یعنی ماه رجب هستیم.امام(ره)اهتمام خاصی به ماه های رجب،شعبان و رمضان داشته باشیم .
وی افزود:رجب از دیدگاه عاشقان واقعی آمادگاه اهل مناجات و عارفان است. اگر در این همایش از قیام و موج عظیم بیداری اسلامی سخن گفته می شود باید بدانیم که از دیدگاه امام انقلاب ابتدا باید در نفوس تحقق یابد.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد:درس مهم قیام امام این بود که اگر می خواهیم در میدان مبارزه با استعمار،ظلم و استبداد موفق شویم باید مجهز به سلاح ایمان بود.
به گفته انصاری اگر کسی به خدای متعال متکی باشد در میدان مبارزه با ابرقدرتها دچار خستگی و نوامیدی نمی‌شود.درس مهمی که از قیام انقلاب امام گرفتیم این است که باید ایمان به خدا را تقویت کرده و رابطه با کتاب الهی را بیشتر کنیم.
قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) ادامه داد:از دیدگاه حضرت امام موج بیداری که امروز شاهد وقوع آن در جهان اسلام هستیم در حقیقت باید 2 مرحله اساسی را پشت سر بگذارد تا به هدف نهایی برسد.
وی در بیان مرحله اول گفت:در مرحله اول باید در سیستم حکومت های وابسته به بیگانه تحول ایجاد شود.این مرحله دشواری های مخصوص خود را دارد و باید با شجاعت و روحیه شهادت طلبی در میدان بود تا تحول مورد نظر به نفع جهان اسلام تحقق یاید.
انصاری تاکید کرد: مرحله تاسیس نظام آرمانی دشواری های فراوانی دارد که نیازمند استواری و ماندن در صحنه ماندگاری آن را تضمین می‌کند.
وی با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه گفت:موج بیداری آغاز شده سمت و سوی مبارزه با دیکتاتوری حاکم بر این کشورهاست.از وجوه مشترک خیزشهای آغاز شده نفی سلطه بیگانگان در سرزمینهای اسلامی است.
این استاد دانشگاه قطع دست متجاوزان به حقوق ملتها رایکی دیگر از مطالبات ملتهای مسلمان دانست و اظهار داشت:قاطعیت برای تحقق اهداف اساسی قیام حول محور شعارهای الهی نقش بسیار تعیین کننده ای دارد .از دیدگاه امام هر امری که بین اتحاد مسلمین شکاف ایجاد کند مطرود است.
وی با تاکید بر اینکه اتحاد رمز پیروزی است، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم‏، خاطرنشان کرد:هشدار مهم قرآن این است که اگر می خواهید در مرحله مبارزه پیروز شوید باید با نداهای تفرقه افکنانه مقابله کرد.
به گفته انصاری شعار و اهداف واحد رمز پیروزی انقلاب امام بود.
قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) خاطرنشان کرد:از دیدگاه امام نقش،رسالت و مسئولیت روشنفکران،عالمان و نخبگان جامعه بسیار فراتر از توده های مردم است.این روشنفکران و عالمان هستند که باید جریان موج بیداری اسلامی را مدیریت کنند. و باید سطح مطالبات مردم را از مسائل جزیی ارتقا داده و به سمت اهداف مشترک توسعه داد تا در نهایت امت واحده اسلامی شکل بگیرد.
وی با اشاره به سخنی از امام راحل مبنی بر اینکه نباید از پیروزی های بدست آمده دچار غروز کاذب شد به وضعیت فلسطین و قدس شریف پرداخت و گفت:متاسفانه قدس شریف همچنان در چنگال صهیونیستهاست و هنوز چکمه پوشان آمریکایی در بلاد اسلامی حضور دارند و در سرنوشت ملتها دخالت می کنند..
انصاری تاکید کرد:در این مسیر دشوار وحدت کلمه، توجه به حقوق مردم و لحاظ کردن حق تعیین سرنوشت برای مردم و نیز فراخوانی تمام گروه های معتقد به اصول اعتقادی رمز و راز پیروزی است.
وی در پایان از حضور مهمانان خارجی در مراسم بزرگداشت حضرت امام قدردانی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.