بزرگترین مسجد آسیای شرقی که به گفته طراحان آن بزرگتر از مسجد جامع دهلی نو است، در شهر کالیکوت در ایالات کرالای هند ساخته خواهد شد .

یه گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از Arab News ،"ریاض محمد"، معمار مسجد ، از آغاز ساخت مسجد در پنج ماه آینده خبر داد و افزود:" این مسجد تا دو سال آینده ساخته خواهد شد ، اما تکمیل این پروژه بزرگ تا پنج سال آینده به طول می انجامد. "

"ابوبکر احمد ماسلیر"، طراح اصلی ساخت بزرگترین مسجد هند گفت :" این مسجد منعکس کننده مفهوم برابری و برادری جهانی و روشنگری معنوی است که اسلام بر آن تاکید دارد." لازم به ذکراست که هزینه ساخت بزرگترین مسجد آسیای شرقی که گنجایش پذیرایی از بیست و پنج هزار نمازگزار را دارد ، دوازده میلیارد روپیه برآورد شده است.براساس این گزارش ، معماری این مسجد تلفیقی از معماری اصیل اسلامی با تکنولوژی مدرن خواهد بود .

لازم به ذکر است که مسجد شهر کالیکوت زیربنایی به مساحت دوازده هزارهکتار دارد و احداث کتابخانه ای برای انجام تحقیقات اسلامی و اتاق کنفرانس ازدیگر طرحهای ساخت این مسجد می باشد که مسلمانان و غیر مسلمانان می توانند در آنجا برای افزایش آگاهی به بحث و گفتگو بپردازند.

.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.