ادعای دریافت پول از سوی برخی نمایندگان پارلمان اروپا از شبکه تبلیغات سیاسی روسیه در حالی مطرح می‌شود که حدود دو ماه به برگزاری انتخابات پارلمان اروپا باقی مانده است.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، مسئولان روابط عمومی پارلمان اروپا می‌گویند این نهاد درباره ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر دریافت پول از سوی برخی از نمایندگان در ازای دفاع از تبلیغات سیاسی مورد نظر روسیه تحقیق می‌کند.

مقام‌های جمهوری چک چند روز پیش از متلاشی شدن یک شبکه تبلیغات سیاسی به نفع روسیه خبر داده بودند. الکساندر دوکرو، نخست‌وزیر بلژیک گفت که مسکو با برخی از نمایندگان پارلمان اروپا تماس برقرار کرده و به آنها پول داده بود. 

به گفته نخست‌وزیر بلژیک پرداخت پول به این نمایندگان در ازای دفاع از تبلیغات سیاسی مورد نظر مسکو صورت گرفته بود. 

بنا به گزارش‌های مقام‌های جمهوری چک در جریان تحقیق در مورد شبکه تبلیغات سیاسی به نفع روسیه در این کشور به برقراری تماس با برخی از نمایندگان پارلمان اروپا پی بردند.

مسئولان روابط عمومی پارلمان اروپا به یورونیوز گفته‌اند که نمی‌توانند تعداد نمایندگانی را که در این ماجرا دخیل هستند تائید کنند.

والری هیه، رئیس گروه میانه‌روی «نوسازی اروپا» در پارلمان اروپا در نامه‌ای به روبرتا متسولا، رئیس این نهاد از «حمله واضح» به پارلمان اروپا و «ماموریت دموکراتیک» آن سخن گفت.

وی تاکید کرد که اسامی نمایندگان یا نامزدهای نمایندگی پارلمان اروپا که از روسیه یا طرف‌های وابسته به مسکو پول گرفته‌اند باید فاش شود. 

نخست‌وزیر بلژیک تائید کرده است که کشورش از طریق نهادهای اطلاعاتی جمهوری چک در جریان ادعاهای مطرح‌شده علیه برخی از نمایندگان پارلمان اروپا قرار گرفت. 

رسانه‌های جمهوری چک به نقل از منابعی در نهادهای اطلاعاتی گزارش داده‌اند که شماری از سیاستمداران از کشورهای آلمان، فرانسه، لهستان، بلژیک، هلند و مجارستان در مظان اتهام هستند. 

سرویس‌ امنیتی لهستان روز پنجشنبه اعلام کرد که با همکاری جمهوری چک یک شبکه جاسوسی را که برای روسیه فعالیت می‌کرد شناسایی و منهدم کرده است.

ادعای دریافت پول از سوی برخی نمایندگان پارلمان اروپا از شبکه تبلیغات سیاسی روسیه در حالی مطرح می‌شود که حدود دو ماه به برگزاری انتخابات پارلمان اروپا باقی مانده است. پارلمان اروپا اواخر سال ۲۰۲۲ با رسوایی دریافت وجه نقد از سوی برخی مقام‌های این نهاد از قطر و مراکش در ازای اتخاذ مواضع سیاسی همسو با حکومت این کشورها روبرو شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.