شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 32 هزار و 70 شهید رسید.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 32 هزار و 70 شهید رسید.

شمار زخمی ها نیز در همین مدت به 74هزار و 298 نفر رسید.

 

 70 درصد فلسطینی‌ها از عملکرد حماس راضی هستند

مرکز تحقیقات سیاسی و نظرسنجی فلسطین با انجام یک نظرسنجی از افزایش سطح رضایت فلسطینی‌ها از عملکرد جنبش حماس در جریان تجاوزات ارتش اشغالگر به نوار غزه خبر داد.

برخلاف تبلیغات رژیم اسرائیل و برخی نظام‌‌های عربی و تشکیلات خودگردان مبنی بر آنکه حوادث غزه حاصل عملیات حساب‌نشده مقاومت علیه رژیم اسرائیل بوده است، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که محبوبیت جنبش حماس در غزه بعد از جنگ افزایش پیدا کرد.

پس از 5 ماه جنگ وحشیانه اسرائیل علیه غزه، فقط 19 درصد از ساکنان غزه بر این عقیده‌اند که اسرائیل پیروز خواهد شد. در حالی که 59 درصد می‌گویند که پس از جنگ اداره غزه به عهده حماس خواهد بود؛ بدین معنا که اکثر فلسطینی‌ها همچنان به توان نظامی حماس ایمان دارند و این جنبش را پیروز جنگ می‌دانند.

از جمله نتایج قابل توجه این نظرسنجی آن است که 71 درصد از فلسطینی‌ها در کرانه باختری و باریکه غزه بر این باورند که عملیات طوفان الاقصی اقدامی درست بوده است. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که میزان تایید عملیات الاقصی از سوی مردم غزه همزمان با شدت گرفتن جنگ، افزایش پیدا کرده است.

بنا به این نظرسنجی، میزان رضایت از جنبش فتح در کرانه باختری به 27 درصد و میزان رضایت از محمود عباس به 14 درصد کاهش یافت.

میزان رضایت از حماس نسبت به یک نظرسنجی دیگری که 3 ماه پیش انجام شد، به میزان 10 درصد افزایش یافته بود.

سه چهارم فلسطینی‌ها بر این باورند که جنگ علیه غزه از 7 اکتبر تاکنون سبب شد احیای توجه بین‌المللی نسبت یه مساله فلسطین شد و ممکن است موجب به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین شود.

56 درصد از مردم غزه بر این عقیده‌اند که در صورت برگزاری انتخابات، حماس پیروز خواهد شد. اکثریت مردم غزه احتمال پیروز شدن رژیم اشغالگر در جنگ را نمی‌دهند. 59 درصد از مردم غزه و کرانه باختری می‌گویند که حماس پس از پایان جنگ کنترل باریکه غزه را در دست خواهد کرد

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 81 درصد از فلسطینی‌ها از عملکرد محمود عباس راضی نیستند و 84 درصد خواهان استعفای او هستند.

 

روسیه و چین پیش نویس قطعنامه آمریکا را وتو کردند

نماینده روسیه با بیان اینکه پیش نویس قطعنامه آمریکا تلاشی برای فرار اسرائیل از مجازات است، اعلام کرد: اعضای غیردائم شورای امنیت قطعنامه‌ای غیرسیاسی دیگری در مورد غزه تهیه کردند.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه در نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل مطرح شد و کشورهای روسیه ، چین و الجزایر به آن رای منفی دادند. از آنجا که یک قطعنامه برای تصویب به ۹ رای از ۱۵ رای اعضای شورای امنیت بدون وتوی اعضای دائم نیاز دارد، قطعنامه آمریکا نتوانست به تصویب برسد و با رای منفی چین و روسیه از اعضای دائم شورای امنیت وتو شد.

نماینده روسیه در شورای امنیت اعلام کرد که اگر این قطعنامه تصویب شود، زمینه بحث درباره وضعیت غزه را از میان خواهد برد و دست اسرائیل در آنجا باز می‌شود.

وی افزود: اعضای غیردائم شورای امنیت قطعنامه‌ای غیرسیاسی دیگری در مورد غزه تهیه کردند، پیش نویس قطعنامه آمریکا تلاشی برای فرار اسرائیل از مجازات است.

نماینده چین در شورای امنیت نیز گفت: شورای امنیت هیچ اقدامی برای توقف آتش در غزه انجام نداده است، پیش نویس قطعنامه دیگری وجود دارد که خواستار آتش بس فوری در غزه است.

وی خاطرنشان کرد که پیش نویس قطعنامه آمریکا همواره از محوری ترین موضوع یعنی آتش بس طفره رفته است، متن نهایی پیش نویس قطعنامه آمریکا مبهم است و خواستار آتش بس فوری نیست.

نماینده چین آنچه در حال حاضر اهمیت دارد را اقدام برای دستیابی به آتش بس و مطرح کردن راه حل دائمی برای مسئله فلسطین دانست.

نماینده الجزایر در شورای امنیت نیز اعلام کرد که پیش نویس قطعنامه آمریکا به طور ضمنی اجازه ادامه دادن به قتل غیرنظامیان را می‌دهد و فاقد تضمین‌های واصح و روشن است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه 2023
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.