مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که ساکنان نوار غزه وارد مرحله گرسنگی شدند.

کریم اسدی اصل، به گزارش جماران به نقل از الجزیره، مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که  ساکنان نوار غزه وارد مرحله گرسنگی شدند.

در همین حال، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که چند هفته است هیچ کمکی وارد منطقه‌های شمالی باریکه غزه نشده است.

به گزارش الجزیره، مدیر بخش اطلاع‌رسانی یونیسف در منطقه خاورمیانه اعلام کرد که هفته‌هاست کمکی وارد بخش های شمالی باریکه غزه نشده است.

وی افزود: ۹۰ درصد کودکان باریکه غزه دچار سوء تغذیه شده‌اند. توقف کشتار کودکان نیازمند برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه است.

مدیر بخش اطلاع‌رسانی یونیسف در منطقه خاورمیانه بیان کرد: ما خواهان گشایش تمام گذرگاه‌های باریکه غزه هستیم. اگر اوضاع میدانی تغییر نکند ، شاهد رخدادهایی بدتر خواهیم بود.

روز گذشته نیز صندوق کودکان ملل متحد درباره وقوع فاجعه بشری مرگ‌بار در رفح هشدار داد و اعلام کرد که رفح به یکی از متراکم‌ترین مکان‌های جهان از نظر جمعیت مبدل شده است و نیمی از ساکنان غزه را که بیش‌تر آن‌ها به دلیل جنگ چند بار آواره شده‌اند، در خود جای داده است.

این سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد تاکید کرد که در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در رفح حضور دارند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

یونیسف افزود : فلسطینی‌های حاضر در رفح هیچ مکان امنی ندارند که به آن جا پناه ببرند.

غزه 139

یونیسف: یک ششم نوزادان در غزه با سوء‌تغذیه شدید مواجه هستند

صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد که از هر 6 کودک زیر 2 سال در نوار غزه، یک نفر با مشکل سوء‌تغذیه شدید مواجه است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نتایج گزارشی با عنوان «حساسیت غذایی و تجزیه و تحلیل وضعیت در غزه» را منتشر کرد.

در این گزارش تاکید شد: چندین هفته است که هیچ کمکی به شمال غزه ارسال نشده است و براساس بررسی‌های انجام شده در پناهگاه‌ها و مراکز بهداشتی، از هر 6 کودک زیر 2 سال یک نفر با مشکل سوء‌تغذیه شدید مواجه است.

بر اساس این گزارش، این میزان معادل 15.6 درصد از کودکان در شمال غزه است و 3 درصد از این میزان در معرض کاهش وزن شدید در سطح خطرناک قرار دارند.

یونیسف در این گزارش هشدار داد که در صورت عدم رسیدگی و درمان فوری، این کودکان با خطر مرگ مواجه خواهند شد.

این سازمان بین المللی در این گزارش اعلام کرد که رفح نیز با مشکلی مشابه مواجه است و 5 درصد کودکان زیر 2 سال در این شهر مرزی با مشکل سوء‌تغذیه شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این گزارش بر اهمیت دسترسی فوری به کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از حملات جدید اسرائیل علیه رفح تاکید شد.

غزه 138

برنامه جهانی غذا ارسال مواد غذایی به شمال غزه را متوقف کرد

برنامه جهانی غذا سازمان ملل اعلام کرد که توزیع مواد غذایی در شمال غزه را تا زمان تامین امنیت کافی متوقف می‌کند.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد «WFP» با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ارسال و توزیع مواد غذایی در شمال نوار غزه را تا برقراری امنیت لازم متوقف می‌کند.

برنامه جهانی غذا تاکید کرده که توقف ارسال مواد غذایی به شمال غزه باعث وخیم‌تر شدن وضعیت بغرنج انسانی در منطقه خواهد شد.

در اطلاعیه منتشر شده آمده است: برنامه جهانی غذا مصمم به ارسال مواد غذایی به مردم غزه است. با این حال برای ارسال و توزیع مناسب مواد غذایی میان افراد نیازمند به امنیت حداقلی نیاز است.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل همچنین با تاکید بر وضعیت بحرانی در نوار غزه، تصریح کرد: گزارش‌ها حاکی از گرسنگی و شیوع بیماری در نوار غزه است. مواد غذایی و آب آشامیدنی به شدت کمیاب شده و بیماری‌ها درحال شیوع است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.