در هفتاد و چهارمین روز از جنگ علیه غزه رژیم اشغالگر همچنان به جنایت های خود در این منطقه محاصره شده ادامه می دهد.

 

به گزارش  جماران، در  هفتاد و چهارمین روز از جنگ علیه غزه رژیم اشغالگر همچنان به جنایت های خود در این منطقه محاصره شده ادامه می دهد. در مقابل مقاومت فلسطین نیز هر روز تلفات جدیدی را بر این رژیم تحمیل می کند.

 

 

جدیدترین تحولات روز 74 جنگ علیه غزه:

 

 

 

شمار شهدای غزه به 19هزار و 667شهید رسید

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از ابتدای تجاوز رژیم اشغالگر به این منطقه در هفتم اکتبر تا کنون به 19 هزار و 667 شهید رسید. شمار زخمی ها نیز به 52هزار و 586 نفر رسید.

 

ارتش اسرائیل از کشته شدن سومین سرباز خود طی امروز خبر داد

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که سومین سرباز این رژیم در نبردهای نوار غزه به دست مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه کشته شد. ارتش رژیم اشغالگر پیش از این از کشته شدن دو سرباز خود خبر داده بود.

 

مخالفت 57درصد از آمریکایی ها با واکنش بایدن به جنگ غزه

بر اساس یک نظرسنجی که روزنامه نیویرک تایمز انجام داد 57درصد از آمریکایی با شیوه برخورد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با نزاع اسرائیلی و فلسطینی ها مخالف هستند.

در این نظرسنجی آمده است که انتقاد و نارضایتی  جوانان آمریکایی ها از رفتار اسرائیل و واکنش دولت بایدن به جنگ علیه نوار غزه شدیدتر است.

 

یک شرکت دیگر عبور کشتی هایش از دریای سرخ را به تعلیق در آورد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که شرکت نروژی  «ولینیوس ویلهمسن» عبور همه کشتی های خود را از طریق دریای سرخ تا اطلاع ثانوی به تعلیق در آورد و کشتی هایش به جای عبور از دریای سرخ باید قاره آفریقا را دور بزنند.

این شرکت نروژی نزدیک به 125 کشتی دارد که در شش قاره خدمات تجاری ارائه می دهند. جدای از آن که شبکه توزیع داخلی و جهانی  و 8 ایستگاه دریایی دارد.

 

واکنش انصارالله به تشکیل ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد موضع یمن درقبال تحولات و اتفاقات در فلسطین و جنایات علیه ملت فلسطین، موضعی انسانی، دینی و اخلاقی است.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با تلویزیون العالم تصریح کرد:‌ با حمایت آمریکا و غرب و توسط رژیم اشغالگر جنایاتی احمقانه علیه ملت فلسطین انجام می‌شود؛ در چنین وضعیتی، یمن بار تاریخی برای یاری ملت مظلوم فلسطین را بر دوش می‌کشد و موضع یمن نیز از همین اصل نشأت می‌گیرد.

عبدالسلام ادامه داد: عملیات یمن در دریای سرخ و دریای عرب علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که با این رژیم شراکت دارند و همچنین کشتی‌هایی که مقصدشان بنادر اسرائیلی است و این عملیات پاسخی طبیعی به قوانین درگیری‌ای است که صهیونیست‌ها آن را تحمیل کرده‌اند؛ عملیاتی که در شکستن محاصره نوار غزه و پایان دادن به تجاوز علیه ملت فلسطین در نوار غزه یا کرانه باختری سهیم است.

او درباره تشکیل ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ، تصریح کرد: هدف از آن نه محافظت از کشتیرانی بین‌المللی بلکه حمایت از رژیم صهیونیستی است. با این حال، نیروهای یمنی کشتی‌هایی را که درباره آنها اطلاع‌رسانی کرده، هدف قرار می‌دهد و دیگر کشتی‌ها در ثبات و امنیت می‌تواند از دریای عربی و دریای سرخ عبور کنند.

سخنگوی انصارالله یمن ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا را ائتلافی ضعیفی خواند که هیچ‌گونه ساز وکار قانونی، اخلاقی و انسانی ندارد.

محمد عبدالسلام ادعاهای آمریکا درباره این ائتلاف را رد و تأکید کرد که هدف از تشکیل این ائتالاف حمایت از رژیم اسرائیل برای ادامه جنایاتش علیه ملت فلسطین است.

او خاطرنشان کرد که در این ائتلاف دریایی هیچ‌یک از کشورهایی که مشرف به دریای سرخ هستند، حضور ندارند بلکه آمریکا، انگلیس و فرانسه، که مواضعی ضد فلسطینی و علیه ملت فلسطین دارند در راس ائتلاف قرار گرفته‌اند.

این مقام یمنی در عین حال متذکر شد که این ائتلاف دریایی مسیر نبرد را تغییر نخواهد داد همچنانکه موضع یمن در حمایت از ملت فلسطین را سست نخواهد کرد و به عملیات دریایی‌مان علیه رژیم صهیونیستی پایان نخواهد داد.

عبدالسلام گفت: عملیات دریایی نیروهای یمنی تا حدود زیادی نتیجه‌بخش بوده و اقتصاد اسرائیل را فلج کرده است امری که حتی خود رژیم صهیونیستی و رسانه‌های غربی به آن اذعان دارند و شرکت‌های بزرگ دریای نیز از توقف کشتیرانی به سمت فلسطین اشغالی سخن می‌گویند.

سخنگوی جنبش انصارالله عملیات دریایی نیروهای یمنی را اهرم فشاری علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنایات‌شان علیه ملت فلسطین خواند که در قلب نبرد استراتژیک قرار دارد.

 

حمله موشکی به یک مرکز نظامی اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی

خبرنگار الجزیره گزارش داد که مرکز نظامی«المطله»در شمال فلسطین اشغالی با موشک مورد حمله قرار گرفت. این موشک  از جنوب لبنان شلیک شد.

 

بمباران شدید بیت حانون در شمال غزه به رغم اعلام اشغال کامل آن 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر به رغم آن که اعلام کرد منطقه «بیت حانون« در شمال نوار غزه را به طور کامل اشغال کرده است اما آن را به شدت بمباران کرد.

 

شهادت16 غیزنظامی فلسطینی در شمال غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران شهر و اردوگاه جبالیا توسط ارتش رژیم اشغالگر 16 فلسطینی به شهادت رسیدند و 70 نفر نیز زخمی شدند.

 

ده ها شهید در بمباران اردوگاه جبالیا در شمال غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که  در بمباران یک منطقه مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ده ها شهروند فلسطینی شهید شدند و ده ها نفر از جمله دو خبرنگار زخمی شدند.

 

افزایش تنش میان نتانیاهو و خانواده‌های اسیران اسرائیلی در غزه 

به گزارش العالم، خانواده‌های اسرای اسرائیلی همچنان در حال اعمال فشار بر کابینه نتانیاهو برای توقف جنگ و بازگرداندن فرزندان اسیر خود در غزه هستند، این در حالی است که بنیامین نتانیاهو تلاش دارد ثابت کند خانواده‌های کشته های ارتش اسرائیل خواهان ادامه جنگ هستند.

در حالی که خانواده های اسرای اسرائیلی در غزه خواستار آتش بس و آغاز فرایند تبادل اسرا هستند، کابینه راست افراطی به رهبری نتانیاهو بدون توجه به خواسته جامعه خود به بمباران در غزه ادامه می‌دهد، درگیری میان خانواده اسرا و نتانیاهو به راهرو‌های کنست (پارلمان اشغالگران) نیز کشیده شده است.

ادوا آدر، نوه یک اسیر در نوار غزه گفت: بحث خون خانواده‌های ماست که اصلا قابل طرح نیست، باید به خانواده های ما احترام گذاشت. من باید به خانواده 1400 نفری که کشته شدند، احترام بگذارم اما آنها نیز باید به خانواده من که از کشته شدن جان سالم به در بردند نیز احترام بگذارند.

اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با بسیج کردن آنها برای ادامه جنگ در نوار غزه، سعی دارد با احساسات خانواده های کشته شدگان اسرائیلی بازی کند؛ نتانیاهو با شروع جلسه کابینه خود به جمع حاضران رفت و ادعا کرد پیام خانواده‌های کشته‌‌های ارتش اسرائیل مبنی بر ادامه جنگ و متوقف نشدن در نیمه راه را دریافت کرده است.

نتانیاهو گفت: «امروز صبح پیامی از خانواده سربازان کشته شده در جنگ دریافت کردم که می‌گفتند مردم قوی، شهروندان و سربازان ثابت قدم و همه مشتاق پیروزی هستند. شما مأمور به جنگ و نه ایستادن در نیمه ی راه هستید.»

انتقال بدون نتیجه جنگ نوار غزه از مرحله‌ای به مرحله دیگر، عمق شکاف‌های اجتماعی رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد.

همه اقدامات بنیامین نتانیاهو در این مرحله؛ تلاشی مذبوحانه برای حفظ خویشتن است، زیرا او کاملاً آگاه است که پس از تجاوز به نوار غزه، نه او و نه کسانی که با او بر صندلی های قدرت تکیه زده اند، باقی نخواهند ماند.

 

برخی مسئولان آمریکایی: بایدن بر این باور است که زمان امضای توافق تبادل اسرا فرا رسیده است

روزنامه یدیعوت آحارنوت اسرائیل نوشت که برخی مسئولان آمریکایی گفتند که  جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که دیگر زمان امضای توافقنامه برای تبادل اسیران فرا رسیده است و بازگشت اسیران هدف اساسی است.

این روزنامه به نقل از یک مسئول اسرائیلی نیز نوشت که  آزادی اسیران فلسطینی حتی آنهایی که محکوم به قتل(اسرائیلی ها) هستند مساله قابل بررسی است.

 

 

حادثه برای یک کشتی در شمال جیبوتی

سازمان عملیات تجارت  دریایی انگلیس اعلام کرد گزارش هایی دریافت کرده است که نشان می دهد حادثه ای برای یک کشتی در 80 مایلی شمال شرق جیبوتی رخ داده است.

پیش از ان خبرگزاری رویترز  نیز  گزارش داد که شرکت امنیت کشتیرانی «آمپری» از حمله احتمالی به یک کشتی در 17 مایلی  غرب شهر «عدن» در جنوب یمن خبر داد.

 

 

شهادت30 غیرنظامی فلسطینی در  بمباران سه خانه در رفح در جنوب غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران 3خانه در شهر«رفح» در جنوب نوار غزه توسط رژیم اشغالگر  30 غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان العوده را به پادگان نظامی تبدیل کرد

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان  العوده را تبدیل به پادگان نظامی کرده است و داخل آن 240 نفر را بدون آب و غذا و  دارو بازداشت کرده است.

 

شمار شهدای خبرنگار غزه به ۹۷ نفر افزایش یافت

دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که در پی شهادت عادل زعرب خبرنگار فلسطینی در شهر رفح در جنوب غزه شمار شهدای خبرنگار غزه به ۹۷ نفر افزایش یافت.

 

 

کشته شدن دو نظامی اسرائیلی دیگر در نبردهای غزه

ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرد که دو نظامی دیگر این رژیم در نبردهای شمال و جنوب نوار غزه توسط مقاومت فلسطین کشته شدند.

این دو نظامی که یکی فرمانده و دیگری سرباز بودند عضو یگان « یاهلوم» بودند.

 

۴ نظامی از ۹ نظامی کشته شده اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته از نیروهای نخبه بودند

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که ۴ نظامی از مجموع ۹ نظامی کشته شده این رژیم در ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه از نیروهای نخبه ارتش رژیم اشغالگر بودند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.