سرتاسر غزه دوباره زیر ابرهای خاکستری رنگ از دور قرار گرفته است، جایی که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از زمان پایان توقف درگیری‌ها در اوایل روز جمعه، نزدیک به 200 نفر به شهادت رسیده اند.

به گزارش جماران،  اسرائیل برای دومین روز پس از فروپاشی آتش بس یک هفته ای با حماس، علیرغم درخواست های بین المللی برای تمدید این آتش بس، به بمباران مرگبار غزه ادامه می دهد.

الجزیره در گزارشی میدانی از این روزهای غزه می نویسد: سرتاسر غزه دوباره زیر ابرهای خاکستری رنگ از دور قرار گرفته است،  جایی که وزارت بهداشت حماس اعلام کرد از زمان پایان توقف درگیری‌ها در اوایل روز جمعه، نزدیک به 200 نفر به شهادت رسیده اند. این روزها ترس ساکنان این منطقه تداوم سیاست کوچ اجباری آنها در سایه عملیات هوایی و البته زمینی اسرائیل در غزه است .

بخش جنوبی غزه از جمله خان یونس و رفح روز شنبه مورد حمله هواپیماهای جنگی و توپخانه اسرائیل قرار گرفت. هزاران فلسطینی آواره به دلیل جنگ در شمال در آنجا پناه گرفته اند. به گزارش ساکنان و شاهدان ، خانه ها مورد حمله قرار گرفته و سه مسجد در خان یونس ویران شده است. شاهدان فلسطینی به الجزیره می گویند که تانک های اسرائیلی در نزدیکی جاده بین خان یونس و دیرالبلاح موضع گرفته اند.

سمیرا، مادر چهار فرزند به الجزیره می گوید که یکی از بدترین شب های خود را در شش هفته گذشته پشت سر گذاشته است. آنها هرلحظه از ورود نیروهای اسرائیلی به خان یونس  وحشت داشتند.

مقامات می گویند که مجموع شهدای غزه از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در 7 اکتبر از 15200 فراتر رفته و بیش از 40000 نفر در حملات اسرائیل زخمی شده اند.

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

جنگ غزه 2023

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.