وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه 47 کشتار که 704 شهید به جای گذاشت را مستند کرده است. شمار شهدای شمار شهدای غزه بر اثر بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز از 6 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش جماران، در نوزدهمین روز جنگ علیه غزه هواپیماهای اسرائیلی همچنان به بمباران وحشیانه غیرنظامیان و مناطق مسکونی ادامه می دهند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار  غزه 47 کشتار که 704 شهید به جای گذاشت را مستند کرده است. شمار شهدای شمار شهدای غزه بر اثر بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی  نیز از 6 هزار نفر عبور کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی ( 7 اکتبر) تا این لحظه به 6055 نفر و شمار مجروحان هم به 15143 نفر رسیده است.

به دلیل بمباران مستمر مناطق مسکونی فلسطینی توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی، بیشتر شهدا و مجروجان این حملات را زنان، کودکان و در کل غیرنظامیان تشکیل می دهند.

در همین حال، شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری نیز به 100 شهید رسید.

 

 جدیدترین تحولات روز نوزدهم جنگ غزه:

 

  • رسانه های اسرائیلی: پیدان شدن 4 اسرائیلی کشته شده در غلاف غزه

    رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که 4 اسرائیلی کشته شده در شهرک «بئیری» در غلاف غزه پیدا شدند.

     

  • جنبش جهاد اسلامی: مقاومت فلسطین همچنان دارای قدرت ابتکار و غافلگیری است

    به گزارش العالم، مسؤول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز تاکید کردکه مقاومت فلسطین همچنان از عنصر ابتکار و غافلگیری برخوردار است.

    «داوود شهاب» مسؤول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی، امروز (چهارشنبه، ۲۵ اکتبر) در نوزدهمین روز عملیات «طوفان الاقصی»، تصریح کرد که مقاومت فلسطین همچنان از عنصر ابتکار و غافلگیری برخوردار است.

    وی افزود که حزب‌الله لبنان، نقش زیادی در کنار مقاومت فلسطین ایفا می‌کند و نبرد کنونی یک اتفاق گذرا نیست بلکه مرحله جدیدی از رویارویی و درگیری با دشمن را ایجاد می‌کند.

    این مقام جنبش جهاد اسلامی افزود: ایالات متحده آمریکا نمی‌خواهد که هیچ طرف عربی سرش را بلند کند و خیزش و استقلالی ایجاد کند. فراخواندن نیروهای آمریکایی به منطقه، طرحی از پیش آماده شده با هدف بازدارندگی محور مقاومت است. اما این تهدیدهای آمریکایی، محور مقاومت را باز نمی‌دارد و این محور، پیامهای آتشین خود را ارسال می‌کند. محور مقاومت نه در حرف که در عمل کاملا آماده است. محور مقاومت بسیار آماده ورود به این نبرد است.

    مسؤول دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی در خصوص تحولات جاری در کرانه باختری نیز تصریح کرد: نبردهای کرانه باختری بسیار مهم است زیرا بیانگر حقیقت موضوع وجود ارتش اشغالگر در زمین در میانه تهدیدات ورود زمینی به غزه است.

    وی با تاکید بر اینکه پیروزی نهایی از آن فلسطین است؛ گفت: همه طرف‌های محور مقاومت در این پیروزی شریک هستند و پس از پایان جنگ، جزئیات بیشتری اعلام خواهد شد. مقاومت فلسطین با وجود این میزان بمباران نوار غزه، هنوز موشک شلیک می‌کند. نسل‌کشی که رژیم اشغالگر در حال ارتکاب آن است، هیچ ارتباطی به اتفاق روز هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی)، ندارد و گواه این امر، تحولات جاری در کرانه باختری است. مقاومت در نبرد میدانی، سیاسی و اخلاقی پیروز شد.

    شهاب تصریح کرد: ارتباط عمیقی میان این نبرد در کرانه باختری و نوار غزه وجود دارد. مقاومت اطلاعات دقیقی داشت که حاکی از آن بود که رژیم اشغالگر برای وارد کردن یک ضربه قوی علیه غزه آماده می‌شد. اسرائیل می‌خواست، به منظور موفقیت پروژه الحاق کرانه باختری، ضربه بزرگی به غزه وارد کند.

    این مقام جهاد اسلامی در ادامه به رفتار اشغالگران با اسرای فلسطینی اشاره کرد و گفت: اسرائیل از تجاوزات خود برای تسویه حساب با اسرای فلسطینی سوء استفاده می‌کند و این میزان توحش آن را آشکار می‌کند. اسرائیل اسرای خود را نمی‌خواهد و آرزو می‌کند که هواپیماهایش بتوانند مقرهای آن‌ها را بمباران کند و از این راه از شر آنها خلاص شود.

    وی افزود: ما اسرای خود در زندانهای رژیم اشغالگر وعده می‌دهیم که بزودی آزاد شوند و این موضوعی نیست که بتوان بر روی آن چانه‌زنی کرد. ما امتی هستیم که نمی‌توانیم اسرایمان را در زندانی اشغالگر اسرائیلی رها کنیم. این مسأله هرچه قدر که خون‌های ما بریزد، قابل مذاکره نیست. آمریکا پس از کشتارهایی که در تاریخ خود مرتکب شده، نمی تواند به ما تمدن بیاموزد.ما نمی‌خواهیم غزه را ترک کنیم، اما می‌خواهیم مجروحان را از آن خارج کنیم یا تیم‌های پزشکی برای ما اعزام شود.

     

     

  • وال استریت ژورنال: اسرائیل با درخواست آمریکا برای تأخیر در حمله زمینی موافقت کرد

    روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که برخی مسئولان آمریکایی و اسرائیلی گفتند که اسرائیل با تأخیر در حمله زمینی به غزه تا زمانی که آمریکا بتواند سامانه های دفاع موشکی به منطقه بفرستد موافقت کرده است.

     

  • شمار شهدای غزه به 6546 نفر افزایش یافت

    شمار شهدای تجاوز هوایی مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه به 6546 نفر افزایش یافته است.

    بنابر این گزارش، شمار شهدای غزه درحالی به 6546 نفر افزایش یافته، که صبح امروز وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدا را 6055 اعلام کرده بود.

    وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه صبح امروز طی بیانیه ای اعلام کرده بود که شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی ( 7 اکتبر) تا این لحظه به 6055 نفر و شمار مجروحان هم به 15143 نفر رسیده است.

    گفتنی است که به دلیل بمباران مناطق مسکونی فلسطینی از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی، بیشتر شهدا و مجروجان این حملات زنان، کودکان و سالخوردگان هستند.

     

     

     

  • شهادت تعداد زیادی از فلسطینی ها در بمباران برج های مسکونی در غزه

    شمار زیادی از فلسطینی ها در بمباران چند برج و ساختمان مسکونی در منطقه »الجلاء» در غزه بدون هشدار قبلی به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

     

     

  • ترکیه طرح های خود با رژیم اسرائیل در عرصه انرژی را معلق کرد

    خبرگزاری بلومبرگ فاش کرد که ترکیه طرح های خود برای همکاری با رژیم اسرائیل در عرصه انرژی را به تعلیق در آورد و وزیر انرژی این کشور نیز سفر به تل آویو را لغو کرد.

     

  • کشته شدن شماری از نیروهای ویژه آمریکایی در کمین قسام

    منابع فلسطینی اعلام کردند که در کمین نیروهای گردان های قسام در دو روز پیش شماری از نیروهای ویژه آمریکایی کشته شدند.

    پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند که تیمی از نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی که قصد نفوذ به داخل نوار غزه به منظور شناسایی محل نگهداری اسرا را داشتند، به دست نیروهای مقاومت تار و مار شدند.

    خبرگزاری نووستی گزارش داد که "داگلاس مکگرگور" مشاور سابق پنتاگون اذعان کرده که نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی که قصد ورود به غزه برای اطلاع از محل نگهداری اسرا را داشتند، کشته شدند.

    مکگرگور خاطرنشان کرد که طی 24 ساعت گذشته گروهی از نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی قصد ورود به غزه به منظور اجرای عملیات شناسایی و مشخص کردن محل نگهداری اسرا در نوار غزه را داشتند که هدف تیراندازی قرار گرفته و همگی کشته شدند.

    وی تصریح کرد که نه تنها تحت هیچ شرایطی نمی‌توان پیروزی را در این جنگ برای "اسرائیل" تصور کرد، بلکه این جنگ برای خود آمریکا هم به سبب احتمال وقوع جنگ با ایران بسیار خطرناک است.

    این مشاور سابق پنتاگون تصریح کرد که نیروهای نظامی آمریکایی در ضعیف‌ترین وضعیت خود در عصر حاضر قرار دارند، بنابراین این کشور به هیچ وجه آماده ورود به یک جنگ گسترده نیست.

    پیش از این نیز پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون از حضور مستشاران نظامی آمریکایی در ارضی اشغالی برای کمک به اسراییلی ها در جنگ علیه غزه خبر داده بود.

     

  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماریهای واگیر

     

    وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که طی فقط یک روز 3150 مورد بیماری همه گیر توسط مراکز مراقبت های اولیه در استان های نوار غزه ثبت شده است.

    به گزارش فلسطین الیوم،‌ وزارت بهداشت فلسطین از ثبت ابتلای 3150 نفر به بیماری های عفونی فقط در یک روز در بیمارستان های غزه خبرداد.

    بنابر این گزارش این تعداد از ابتلایان به بیماری همه گیر، توسط مراکز مراقبت های اولیه فقط در یک روز در استان های نوار غزه ثبت شده که بیشتر موارد در میان کودکان بوده است.

    رژیم صهیونیستی در طول 19 روز جنایت خود، تاسیسات زیربنایی غزه را از بین برده و آب و برق و سوخت رسانی را قطع کرده است.

    پیش از این سازمان ملل و سایر نهادهای بهداشتی و پزشکی داخلی و بین المللی درباره شیوع بیماریها در سایه نبود آب و غذای سالم و انهدام زیرساخت های بهداشتی و پزشکی در نوار غزه هشدار داده بودند.

    وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی ( 7 اکتبر) تا این لحظه به 6055 نفر و شمار مجروحان هم به 15143 نفر رسیده است.

     

     

     

     

     

     

     

  • حمله به یک پایگاه نظامی اسرائیلی در ایلات

    در اثر اصابت یک موشک دور برد مقاومت فلسطین به نزدیکی یک پایگاه نظامی اسرائیلی صدای انفجار مهیبی در شهر ایلات شنیده شد.

     

     

     

     

     

     

  • بیش از 700 شهید در 24 ساعت گذشته

    سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 756 فلسطینی از جمله 344 کودک در نوار غزه در حملات هوایی رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند.

     

     

     

     

     

     

  • اسرائیل 10 نانوایی را در غزه بمباران کرد

    دفتر رسانه ای در نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر 10 نانوایی را در نوار غزه بمباران کرده است.

     

     

     

     

     

  • گردان های قسام حیفا را با موشک هدف قرار داد

    گردان های قسام اعلام کرد که یک موشک از نوع«آر160» به سمت شهر«حیفا» شلیک کرده است.

    قسام تأکید کرد که این حمله موشکی در پاسخ به جنایت های اسرائیل در نوار غزه به سمت حیفا شلیک شده است.

     

     

     

     

  • حزب الله لبنان یک تانک اسرایلی را منهدم کرد

    سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که  یک موشک نقطه زن  از لبنان به سمت شهر« افیفیم» شلیک شد و این موشک به یک تانک اصابت کرد.

     

     

     

  • مالدیو به اندازه ساکنان نوار غزه تن ماهی به این منطقه تقدیم کرد

    «عبدالله شهید»وزیر خارجه مالدیو اعلام کرد که کشورش دو میلیون قوطی کنسرو تن ماهی به عنوان کمک های انسانی به فلسطینی های نوار غزه ارائه کرده است.

     

     

  • شهادت 22 خبرنگار در غزه

    خبرنگار الجزیره گزارش داد که شمار شهدای خبرنگار در نوار غزه در نتیجه بمباران مستمر رژیم اشغالگر به 22 نفر افزایش یافت.

    این تعداد بعد از شهادت«سائد الحلبی» خبرنگار شبکه الاقصی در بمباران منزلش در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه افزایش یافت.

     

  • رهبران حماس و جهاد اسلامی فلسطین با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کردند

     

    دبیرکل حزب الله لبنان با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و معاون دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار کرد.

    به گزارش حسام زیدان خبرنگار شبکه خبری العالم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با زیاد نخله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و شیخ صالح العاروری معاون دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار کرد.

    در این دیدار وقایع اخیر نوار غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی و تحولات پس از آن و همچنین درگیری های جاری در مرز لبنان با فلسطین اشغالی بررسی شد.

    بنابر این گزارش،‌ در دیدار سید حسن نصرالله با رهبران مقاومت فلسطین ارزیابی مواضع در زمینه جنایتگری رژیم صهیونیستی در سطح بین المللی و منطقه ای و اقداماتی که طرف های محور مقاومت در این مرحله حساس باید انجام دهند تا به پیروزی واقعی مقاومت در غزه و فلسطین دست یابند تبادل نظر شد.

    در این دیدار، طرفین همچنین درباره ضرورت توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت مظلوم و نستوه غزه و کرانه باختری و ادامه هماهنگی و پیگیری دائم و روزانه تحولات جاری توافق کردند.

     

     

  • سازمان ملل: 600 هزار آواره در تأسیسات ما در غزه اقامت دارند

    آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهندگان فلسطین (اونروا) اعلام کرد که نزدیک به 600هزار آواره فلسطینی در نوار غزه در تأسیسات این آژانس وابسته به سازمان ملل اقامت دارند.

    اونروا 150 ساختمان در نوار غزه دارد و تأکید کرد که پناهگاه ها 4برابر توان خود پناهنده جا داده اند و بسیاری از آوارگان در خیابان ها می خوابند.

    شمار آوارگان تجاوز اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به یک میلیون و چهارصد هزا ر نفر رسیده است.

     

  • شمار شهدای حزب الله لبنان به 40 شهید افزایش یافت

    خبرنگار الجزیره اعلام کرد که 11 مبارز حزب الله لبنان طی 24 ساعت گذشته به شهادت رسیدند.

    این خبرنگار افزود که حزب الله لبنان اعلام کرد که دو مبارزش در رویارویی با نیروهای اسرائیلی به شهادت رسیدند و با شهادت این دو مبارز شمار شهدای حزب الله طی 24 ساعت گذشته به 11 شهید رسید.

    بدین ترتیب شمار شهدای حزب الله لبنان از ابتدای درگیری ها با نیروهای اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان تا کنون به 40 شهید رسید.

     

  • هزاران بیمار و زخمی در غزه با مرگ دست و پنجه نرم می کنند

    سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 7 هزار بیمار و زخمی در بیمارستاهای نوار غزه با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

    این سخنگو افزود که بیمارستان های نوار غزه تبدیل به مکانی برای اسکان آوارگان شده اند.

    وی خواستار رساندن کمک های پزشکی و سوخت به غزه به شکل فوری شد.

    سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه گفت که بیمارستان ها باز هستند اما نمی توانند خدماتی به زخمی های تجاوز به نوار غزه ارائه کنند زیرا امکانات آنها تمام شده است.

     

  • رژیم اشغالگر یک مسجد دیگر را بمباران و ویران کرد

    خبرنگار الجزیره گزارش داد که هواپیماهای رژیم اشغالگر یک مسجد دیگر را در خیابان الجلاء در شهر غزه بمباران کرده و آن را ویران کرد.

    تا کنون بیش از 34 مسجد توسط رژیم اشغالگر در نوار غزه ویران شده است.

     

     

  • 16 شهید در حملات شب گذشته به مناطق مختلف غزه

    وزارت امور داخلی در نوار غزه اعلام کرد که در اثر بمباران مناطق جبالیا، تل الهواء و اردوگاه النصیرات و خانیونس در جنوب نوار غزه 16 فلسطینی شهید شدند.

     

  • گردان های قسام پایگاه نظامی رعیم را موشک باران کرد

    گردان های قسام اعلام کرد که شماری اهداف را در سرزمین های اشغالی هدف قرار داده است که یکی از این اهداف  پایگاه نظامی رعیم است.

    خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که مقاومت فلسطین در نوار غزه چندین مرکز و چند شهر را در سرزمین های اشغالی موشک باران کرد.

     

  • شهادت 100 فلسطینی در کرانه باختری

    وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا کنون بیش از 100 فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

    همچنین بیش از هزار و 215 فلسطینی نیز توسط نیروهای اشغالگر در کرانه باختری بازداشت شده اند.

     

  • کشته شدن نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی هنگام نفوذ به غزه

    به گزارش العالم، تیمی از نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی که قصد نفوذ به داخل نوار غزه به منظور شناسایی محل نگهداری اسرا را داشتند، به دست نیروهای مقاومت تار و مار شدند.

    خبرگزاری نووستی گزارش داد که "داگلاس مکگرگور" مشاور سابق پنتاگون اذعان کرده که نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی که قصد ورود به غزه برای اطلاع از محل نگهداری اسرا را داشتند، کشته شدند.

    مکگرگور خاطرنشان کرد که طی 24 ساعت گذشته گروهی از نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی قصد ورود به غزه به منظور اجرای عملیات شناسایی و مشخص کردن محل نگهداری اسرا در نوار غزه را داشتند که هدف تیراندازی قرار گرفته و همگی کشته شدند.

    وی تصریح کرد که نه تنها تحت هیچ شرایطی نمی‌توان پیروزی را در این جنگ برای "اسرائیل" تصور کرد، بلکه این جنگ برای خود آمریکا هم به سبب احتمال وقوع جنگ با ایران بسیار خطرناک است.

    این مشاور سابق پنتاگون تصریح کرد که نیروهای نظامی آمریکایی در ضعیف‌ترین وضعیت خود در عصر حاضر قرار دارند، بنابراین این کشور به هیچ وجه آماده ورود به یک جنگ گسترده نیست.

    پیش از این نیز پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون از حضور مستشاران نظامی آمریکایی در ارضی اشغالی برای کمک به اسراییلی ها در جنگ علیه غزه خبر داده بود.

     

  • توصیه نظامیان آمریکایی به اسرائیلی ها: به غزه حمله زمینی نکنید

    مشاوران نظامی آمریکایی به اسرائیلی ها توصیه کردند که از حمله زمینی به نوار غزه اجتناب کنند.

     

     


     

  • شمار شهدای غزه از مرز 6 هزار نفر عبور کرد

     

    وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی ( 7 اکتبر) تا این لحظه به 6055 نفر و شمار مجروحان هم به 15143 نفر رسیده است.

    به دلیل بمباران مستمر مناطق مسکونی فلسطینی از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی، بیشتر شهدا و مجروجان این حملات را زنان، کودکان و در کل غیرنظامیان تشکیل می دهند.

     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.