اسرائیل برای روز شانزدهم بمباران مناطق و منازل مسکونی و مساجد در نوار غزه را بدون رعایت هر گونه قانون بین المللی یا انسانی که کشتار غیرنظامیان را جرم می داند ادامه می دهد.

به گزارش جماران، اسرائیل برای روز شانزدهم بمباران مناطق و منازل مسکونی و مساجد در نوار غزه را بدون رعایت هر گونه قانون بین المللی یا انسانی که کشتار غیرنظامیان را جرم می داند ادامه می دهد. فقط در روز گذشته-شنبه- نزدیک به 200 فلسطینی شهید شدند و بیش از 400 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

در این بین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز اسرائیل به کرانه باختری از ابتدای  عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا کنون به 88 شهید رسید.

از ابتدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر تا کنون 4هزار و 385 فلسطینی از جمله 1756 کودک و 976 زن به شهادت رسیدند و بیش از 13 هزار فلسطینی نیز زخمی شدند.

این در حالی است که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تا کنون 1400 اسرائیلی کشته شدند و شمار نظامیان اسرائیلی کشته شده نیز به 308 نظامی رسید.

 

جدیدترین تحولات شانزدهمین روز جنگ غزه

 

 

درگیری ها در کرانه باختری تشدید شد

مبارزان فلسطینی با نیروهای اشغالگر در رام الله و الخلیل درگیر شدند.

به گزارش الجزیره ، درگیری مسلحانه میان مبارزان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در ورودی روستای بیت امر در شمال الخلیل به وقوع پیوسته است.

 در رام الله نیز نیروهای اشغالگر به سمت جوانان فلسطینی که بمب های آتش زا و بمب های دست ساز به سمت شهرک یهودی نشین بسغوت پرتاب کردند تیراندازی کرده و بمب های صوتی پرتاب کرده است.

 

1.4 میلیون نفر در غزه آواره شدند

دفتر رسانه ای در نوار غزه اعلام کرد که بمباران های شدید مناطق مسکونی در نوار غزه تا کنون باعث آواره شدن بیش از یک میلیون و 400 هزار شهروند فلسطینی آواره شده اند.

این دفتر افزود که ده ها هزار آواره بعد از آن که اشغالگر عمدا مناطقی را در جنوب نوار غزه که ادعا کرده بود امن هستند را بمباران کرد، مجبور شدند به شهر غزه و شمال نوار غزه برگردند.

 

 

افزایش شمار شهدای غزه طی امروز

شمار شهدای امروز در غزه به 379 شهید رسید.

منابع پزشکی در نوار غزه اعلام کردند که شمار شهدای غزه طی امروز یکشنبه در نتیجه بمباران های این منطقه توسط رژیم اشغالگر به 379 شهید رسید.

همچنین صدها زخمی امروز به بیمارستان های نوار غزه منتقل شدند.

 

پیدا شدن اجساد جدیدی از اسرائیلی های کشته شده در غلاف غزه

موسسه اسرائیلی نجات(زاکا) اعلام کرد که اجساد بیشتری از اسرائیلی های کشته شده در غلاف غزه را 15 روز بعد از عملیات طوفان الاقصی پیدا کرده است. این عملیات را مقاومت فلسطین در نوار غزه هفتم اکتبر  به راه انداخت.

در همین حال، تا کنون بیش از 1400 اسرائیلی در این عملیات کشته شده و هزاران اسرائیلی دیگر زخمی شدند که 1200 نفر از آنها دچار معلولیت شدند.

 

کشته شدن یک نظامی اسرائیلی در غزه

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در عملیات حمله به نوار غزه یک سرباز اسرائیلی کشته شد.

در این عملیات سه سرباز دیگر زخمی شدند.

رسانه های اسرائیلی امروز اعلام کردند که مبارزان فلسطینی در منطقه «کیسوفیم» در شرق خانیونس در نزدیکی دیوار مرزی با نظامیان اشغالگر درگیر شده و 4 نظامی  صهیونیست را زخمی کردند.

رسانه های اسرائیلی تأکید کردند که حال یکی از نظامیان زخمی وخیم است.

پیش از این گردان های قسام اعلام کرد که شماری از نیروهای زره پوش اشغالگر را در شرق خانیونس در کرانه باختری پس از آن چند متر وارد نوار غزه شدند در کمین انداخت.

قسام تأکید کرد که مبارزان این گروه با نیروهای اشغالگر درگیر شدند و دو بولدوزر و یک تانک آنها را منهدم کرده و دشمن را وادار به عقب نشینی کردند.

 

 

زخمی شدن 4 نظامی اسرائیلی توسط مقاومت فلسطین

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که مبارزان فلسطینی در منطقه «کیسوفیم» در شرق خانیونس در نزدیکی دیوار مرزی با نظامیان اشغالگر درگیر شده و 4 نظامی  صهیونیست را زخمی کردند.

رسانه های اسرائیلی تأکید کردند که حال یکی از نظامیان زخمی وخیم است.

پیش از این گردان های قسام اعلام کرد که شماری از نیروهای زره پوش اشغالگر را در شرق خانیونس در کرانه باختری پس از آن چند متر وارد نوار غزه شدند در کمین انداخت.

قسام تأکید کرد که مبارزان این گروه با نیروهای اشغالگر درگیر شدند و دو بولدوزر و یک تانک آنها را منهدم کرده و دشمن را وادار به عقب نشینی کردند.

 

 

کمین قسام برای نظامیان اسرائیلی در غزه

گردان های قسام اعلام کرد که شماری از نیروهای زره پوش اشغالگر را در شرق خانیونس در کرانه باختری پس از آن چند متر وارد نوار غزه شدند در کمین انداخت.

قسام تأکید کرد که مبارزان این گروه با نیروهای اشغالگر درگیر شدند و دو بولدوزر و یک تانک آنها را منهدم کرده و دشمن را وادار به عقب نشینی کردند.

 

3 فلسطینی دیگر در کرانه باختری شهید شدند

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک فلسطینی دیگر امروز یکشنبه در گرانه باختری به شهادت رسید.

این شهروند در تیراندازی نظامیان اشغالگر در نزدیکی اردوگاه «العروب» در الخلیل به شهادت رسید.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین این شهروند فلسطینی سومین شهروندی است که امروز در کرانه باختری به شهادت می رسد. پیش از این دو شهروند دیگر در  اردوگاه جنین به شهادت رسیده بودند.

 

در بمباران امروز نوار غزه تا کنون 163 فلسطینی شهید شدند

یک منبع پزشکی به الجزیره گفت که در بمباران امروز نوار غزه تا کنون 163 شهروند فلسطینی شهید شدند و 262 نفر نیز زخمی شده و به بیماستان شهدا در مرکز غزه منتقل شدند.

دولت غزه اعلام کرد که بیشتر جنایت هایی که امروز اشغالگران مرتکب شدند در جنوب نوار غزه مرتکب شدند که اشغالگر مدعی است که امن است. 

 

حزب الله بخشی از سامانه اسرائیلی کنترل و نظارت بر مرزها را کور کرد

به گزارش رسانه های اسرائیلی حمله موشکی حزب الله لبنان به مراکز ارتش رژیم اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی منجر به کور شدن بخشی از سامانه کنترل و نظارت بر طول مرزها شد.

 

اسرائیل 31 مسجد را در غزه ویران کرد و به 3 کلیسا آسیب جدی وارد آورد

به گزارش الجزیره، دفتر رسانه ای دولت غزه اعلام کرد که تعداد مساجدی که رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر تا کنون در تجاوزهایش ویران کرده است به 31 مسجد  رسید.

این رژیم همچنین به 3 کلیسا آسیب جدی وارد کرده است.

دفتر رسانه ای دولت نوار غزه همچنین تأکید کرد که حمله اشغالگر به بیش از 15 تجمع شهروندان در بازارها، رستوران ها و نانوایی ها را مستند کرده است.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت در غزه تأکید کرد که رسیدن کمک های بهداشتی و درمانی با کمیت بسیار محدود دارای پیامدهای فاجعه بار است.

زخمی شدن1210 فرمانده و سرباز اسرائیلی

وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکبر تا کنون هزار و 210 فرمانده و سرباز اسرائیلی زخمی شدند.

 

شمار شهدای غزه به 4651 نفر رسید

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 4هزار و 651 شهید رسیده است.

این وزارتخانه تأکید کرد که در تجاوز اسرائیل به نوار غزه تا کنون 1873 کودک و 1023 زن و 187 مسن شهید شدند.

همچنین 14 هزار و 245 نفر نیز زخمی شدند.

علاوه بر آن 1450 گزارش مفقودی که هنوز زیر آوار هستند دریافت کرده است که 800 مورد آن کودک هستند.

 

بازداشت 450 عضو حماس در کرانه باختری

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر گفت که از ابتدای جنگ تا کنون 450 عضو جنبش حماس را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

 

گلوله باران جنوب لبنان

خبرنگار الجزیره گزارش داد که رژیم اشغالگر امروز برای سومین بار چند جا را در مزارع شبعا گلوله باران کرد.

این خبرنگار افزود که یک موشک هدفمند یک برج ارتباطات اسرائیلی را در  مقابل روستای میس الجبل در جنوب لبنان هدف قرار داد.

 

وزارت اوقاف غزه: رژیم اسرائیل 26 مسجد را به‌طور کامل ویران کرد

وزارت اوقاف غزه اعلام کرد که رژیم اسرائیل از روز 7 اکتبر تا کنون طی حملاتش 26 مسجد را به طور کامل ویران کرده است.

 

 

گلوله باران جنوب لبنان

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر پیرامون روستای«کفرشوبا» را در جنوب لبنان گلوله باران کرده است.

این خبرنگار افزود که مرکز نظامی«رویسات العلم» در تپه های کفرشوبا با موشک هدف قرار گرفته شده است.

 

بیمارستان های غزه هر ساعت 50 شهید و زخمی را پذیرش می کنند

دفتر رسانه ای دولت در نوار غزه اعلام کرد که بیمارستان های نوار غزه هر ساعت نزدیک به 50 شهید و زخمی را که بیشترشان زن و کودک هستند را پذیرش می کنند.

این دفتر افزود که دشمن بیشتر تجمع های مردم را به ویژه در بازارها و نانوایی ها را هدف قرار می دهد و این باعث شده است که ده ها شهروند شهید شوند.

دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه تأکید کرد که اشغالگر با حمله به شهروندان تأکید می کند که هدفش قتل و وخیم کردن اوضاع انسانی است.

 

بمباران شدید غزه و وقوع انفجارهای مهیب در تل آویو

خبرنگار الجزیره گزارش داد که اسرائیل مناطق مختلف را در نوار غزه به شدت بمباران کرد.

این خبرنگار افزود که رژیم اشغالگر مناطقی را در شرق نوار غزه نیز با توپخانه گلوله باران کرد.

خبرنگار الجزیره در سرزمین های اشغالی نیز گفت که صدای انفجارهای مهیبی در تل آویو شنیده شده است و صدای آژیرهای خطر در شهر شنیده شده است.

 

شمال فلسطین اشغالی همچنان شاهد درگیری است

ارتش اسرائیل مدعی شد که یک تیم که تلاش می کرد یک موشک ضد زره را به سمت شهرک «افیفیم» در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان شلیک کند را هدف قرار داده است.

 

شمار شهدای کرانه باختری به 88 شهید رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای کرانه باختری از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا کنون به 88 شهید رسید.

در حالی ارتش رژیم اشغالگر خودش را برای حمله زمینی به غزه آماده می کند، کرانه باختری شاهد حمله اشغالگران به مناطق مختلف و بازداشت گسترده جوانان فلسطینی است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.