انور الحق کاکار نخست وزیر موقت پاکستان طی بیانیه ای درباره تحولات غزه تاکید کرد: پاکستان اوضاع نگران کننده غزه را از نزدیک دنبال می کند و ضمن هماهنگی با اعضای سازمان همکاری اسلامی از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا فوراً در ایجاد کریدورهای بشردوستانه ایمن و بدون محدودیت برای انتقال تجهیزات امدادی فوری مورد نیاز به غزه تحت محاصره اقدام کنند.

به گزارش جماران؛ انور الحق کاکار، نخست وزیر موقت پاکستان نخست اعلام کرد که به شدت نگران خشونت های جاری و تلفات جانی در غزه است. 

وی افزود: ما در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین ایستاده ایم و خواستار آتش بس فوری و رفع محاصره غزه هستیم. هدف قرار دادن عمدی و بی رویه اسراییل علیه غیرنظامیان غزه بر خلاف تمام هنجارهای مدنی بوده و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

انور الحق کاکار یادآور شد: وقوع خشونت‌ها در غزه را باید در چارچوب سال‌ها اشغال اجباری اسرائیل و غصب سرزمین فلسطین به ویژه سیاست‌های سرکوبگرانه علیه فلسطینیان دید.

وی اعلام کرد: پاکستان اوضاع نگران کننده غزه را از نزدیک دنبال می کند و ضمن هماهنگی با اعضای سازمان همکاری اسلامی از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا فوراً در ایجاد کریدورهای بشردوستانه ایمن و بدون محدودیت برای انتقال تجهیزات امدادی فوری مورد نیاز به غزه تحت محاصره اقدام کنند. 

نخست وزیر پاکستان افزود که وزیر خارجه این کشور در نشست اضطراری روز چهارشنبه ۱۸ اکتبر سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد و موضع قوی پاکستان در دفاع از فلسطین و کاهش درد و مشکلات مردم غزه تشریح خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.