رویترز نوشته است که گفت‌وگوها در حال حاضر نمی‌تواند ادامه یابد و موضوع امتیازدهی اسرائیل به فلسطینی‌ها باید با از سرگیری مذاکرات، اولویت بیشتری داشته باشد.

به گزارش جماران؛ رویترز گزارش داد که عربستان برنامه های مورد حمایت امریکا برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.

این اقدام نشان دهنده تجدید نظر سریع در اولویت های سیاست خارجی عربستان پس از تشدید جنگ بین صهیونیست ها و جنبش فلسطینی حماس است.

رویترز افزود: درگیری های میان اسرائیل و حماس باعث شده عربستان به تعامل با ایران بپردازد و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نخستین تماس تلفنی خود را از سوی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دریافت کند.

این در حالی است که ریاض تلاش می کند از تشدید خشونت ها در مقیاس وسیع تری در سراسر منطقه جلوگیری کند.

رویترز گزارش داده که مذاکرات با حمایت امریکا در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل که گامی کلیدی برای عربستان در پیمان دفاعی با ایالات متحده است، به تاخیر خواهد افتاد.

تا پیش از 7 اکتبر یعنی زمانی که حماس عملیات طوفان الاقصی را آغاز کند، رهبران اسرائیل و عربستان می گفتند که به طور پیوسته به سمت توافقی پیش می روند که می توانست خاورمیانه را تغییر دهد.

رویترز در پایان نوشته است که گفت‌وگوها در حال حاضر نمی‌تواند ادامه یابد و موضوع امتیازدهی اسرائیل به فلسطینی‌ها باید با از سرگیری مذاکرات، اولویت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.