مسئول سیاست خارجی اروپا امروز یکشنبه به کی یف سفر کرد و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور و «دیمتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین دیدار کرد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اروپا امروز یکشنبه به کی یف سفر کرد و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور و «دیمتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین دیدار کرد.

بورل در صفحه خود در ایکس(توئیتر سابق) نوشت: افتخار سفر به کی یف و دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور و دیمتری کولبا وزیر  خارجه (اوکراین) را پیدا کردم و در مراسم بزرگداشت سربازان کشته شده شرکت کردم.

مسئول سیاست خارجی اروپا تأکید کرد که هدفش از این سفر ابراز حمایت از اوکراین است.

این در حالی است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز شنبه و در سفری از پیش اعلام نشده به شهر بندری اودسا در اوکراین رفت و بر «ادامه حمایت مالی و تسلیحاتی اتحادیه اروپا از اوکراین» تاکید کرد. 

آقای بورل در جریان این سفر از کلیسای جامع اودسا که بخش‌هایی از آن در نتیجه حملات روسیه آسیب دیده و تخریب شده، بازدید کرد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هدف از این سفر را اعلام حمایت دوباره از اعطای کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین در کنار ادامه دادن به تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری صلحی که تمامیت ارضی و استقلال این کشور را تضمین کند، عنوان کرد.

آقای بورل در پایان بازدید از کلیسای جامع اودسا به یاد و گرامیداشت جانباختگان اوکراینی در پی تهاجم نظامی روسیه شمعی روشن کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جوزپ بورل

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.