عناصر مسلح عشایر عرب طی روزهای اخیر مناطق تحت کنترل خود را در گسترش دادند و کردها را در روستاها و شهرهای جدیدی پس از درگیری های شدید بیرون کردند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، برخی منابع محلی در سوریه گفتند که افراد مسلح وابسته به عشایر  عرب در استان دیروز سوریه بعد از درگیری شدید با عناصر مسلح موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه( که از حمایت آمریکا بهره مند هستند و بیشتر آنها را کردهای سوریه تشکیل می دهند) شهر«الصبحه» در شرق دیرالزور را به کنترل خود در آوردند.

این منابع گفتند که درگیری های شدیدی در شهر«البصیره» و کوه البصیره که عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه در آن جا سنگر گرفته اند در جریان است.

افراد مسلح عشایر همچنین اعلام کردند که  شماری از روستاها را در شمال«منبج» و مراکز و نقاط نظامی وابسته به دولت سوریه به کنترل خود در آوردند.

برخی منابع نیز گفتند که ارتش روسیه روستاهای «المحسنی» و «عرب حسن» را در پی تصرف شان توسط افراد مسلح عشایر عرب بمباران کرد که در اثر آن پنج نفر کشته شدند.

برخی منابع دیگر نیز گفتند که عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه حومه شهر«ذبیان» در شرق دیروز الزور را با خمپار هدف قرار دادند و محاصره شهر«جدید بقاره» در منطقه را در پی کنترل آن توسط  افراد مسلح عشایر عرب  تشدید کردند.

عناصر مسلح عشایر عرب طی روزهای اخیر مناطق تحت کنترل خود را در گسترش دادند و کردها را در روستاها و شهرهای جدیدی پس از درگیری های شدید بیرون کردند. 

«ابو شادی العکیدی» یکی از فرماندهان گروه های مسلح عشایر عرب گفت که افراد مسلح جدیدی از غرب فرات برای مشارکت در نبردها علیه نیروهای دموکراتیک سوریه به منطقه رسیدند.

یک منبع نزدیک به شیوخ قبیله العکیدات نیز گفت که فرماندهانی از نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا با آنها تماس برقرار کرده اند تا با توجه به حساسیت و اهمیت منطقه آرامش برقرار شود.

یک شاهد عینی نیز به رویترز گفت که حداقل 40 فرد مسلح از دو طرف تا کنون کشته شدند. همچنین 15 غیرنظامی نیز در درگیری هایی که از روز یکشنبه در جریان است کشته شدند.

نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قسد جمعه شب قانون منع رفت و آمد را در شرق سوریه به اجرا گذاشتند.

قسد اعلام کرد که این تصمیم در حومه دیرالزور و از ساعت پنج صبح  امروز شنبه و به مدت ۴۸ ساعت اجرا خواهد شد.

این تصمیم در حالی گرفته شد که درگیری‌های شدید میان شبه نظامیان «قسد» با عشایر عرب و افراد مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» (وابسته به قسد) برای ششمین روز متوالی ادامه دارد.

درگیری‌های روز (جمعه) بین شبه نظامیان «قسد» با عشایر عرب و افراد مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» (وابسته به قسد) در مناطق «ذیبان»، «العزبه»، «البصیره»، «الطیانه» و «جدید بکاره» روی داده است و در جریان آن چندین نفر از طرف های درگیری کشته یا زخمی شدند.

گزارش ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که ده‌ها خودروی زرهی ساخت آمریکا در جریان درگیری بین شبه‌نظامیان گروه مسلح «نیروهای دموکراتیک سوریه » (قسد SDF) و عناصر مسلح وفادار به قبایل عرب در حومه دیرالزور سوختند.

پس از دستگیری روز یکشنبه احمد الخبیل معروف به «ابو خوله» فرمانده گروه مسلح «شورای نظامی دیرالزور»، درگیری‌ها میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» و افراد مسلح وفادار به طوایف عرب در حومه دیرالزور شدت گرفت.

ابو خوله ریاست «شورای نظامی دیرالزور» را بر عهده داشت و همچنین یکی از فرمانده برجسته عرب در «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بود.

در پی درگیری‌های چند روزه بین «قسد» و «شورای نظامی دیرالزور» به عنوان دو گروه شبه نظامی رقیب تحت حمایت واشنگتن در شرق سوریه، ارتش ایالات متحده آمریکا خواستار توقف این درگیری ها شد و هشدار داد که این درگیریها می تواند به احیای مجدد گروه تروریستی داعش کمک کند.

بنابراین گزارش، درگیری ها از روز یکشنبه گذشته در پی آن شروع شد که نیروهای دموکراتیک سوریه «احمد الخبیل» معروف به «ابی خوله» رئیس شورای نظامی دیرالزور را  بازداشت کرد. ابی خوله یکی از فرماندهان عرب برجسته در گروه نیروهای دموکرایتک سوریه بود.

نیروهای دموکراتیک سوریه ائتلافی است که آمریکا از افراد مسلح عشایر عرب و افراد مسلح کرد تشکیل داد و ستون فقرات آن یگان های حمایت مردمی کرد است . این نیروها  در ساحل شرقی رود فرات که استان دیروز الزور را به دو نیم کرده متمرکز هستند.                          

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی تحولات سوریه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.