صدای سلسله انفجارهای مهیبی در سراسر روستاها و شهرک های پیرامون میدان گاز طبیعی کونیکو در منطقه شمالی استان دیرالزور شنیده شده است که ناشی از حمله موشکی به پایگاه نظامی غیرقانونی ارتش آمریکا در این میدان است.

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک، افراد ناشناس  پایگاه نظامی ارتش آمریکا در میدان گاز طبیعی«کونیکو» در شرق سوریه را با موشک مورد حمله قرار دادند.

برخی منابع محلی به خبرنگار اسپوتنیک در «دیر الزور» در شرق سوریه گفتند که صدای سلسله انفجارهای مهیبی در سراسر روستاها و شهرک های پیرامون میدان گاز طبیعی کونیکو در منطقه شمالی استان دیرالزور شنیده شده است که ناشی از حمله موشکی به پایگاه نظامی غیرقانونی ارتش آمریکا در این میدان است.

این منابع گفتند که صبح امروز افراد ناشناس سه موشک به مواضع ارتش آمریکا داخل این پایگاه نظامی غیرقانونی شلیک کردند که این موشک ها به اهداف خود اصابت کردند.

بلافاصله پس از شنیده شدن انفجارها منطقه پیرامون  پایگاه آمریکایی در میدان کونیکو و افراد مسلح وابسته به «قسد» شاهد آماده باش گسترده شدند.

به موازات آن ارتش آمریکا هواپیماهای شناسایی خود را بر فراز پایگاه و اطراف آن به پرواز در آورد.

منطقه شمالی دیرالزور اخیرا شاهد گسیل گسترده نیروهای اشغالگر آمریکایی است.

در همین حال، یکی از رهبران کمیته هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی در عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» از افزایش ۲۰ درصدی قاچاق نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی خبر داد.

«جبار عوده» از رهبران کمیته هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی در عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» گفت که آمریکا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون قاچاق نفت سوریه از طریق خاک عراق را ۲۰ درصد افزایش داده است.

دولت سوریه اخیرا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و مزدوران آن که شرق سوریه را در اشغال خود دارند روزانه حدود ۶۶ هزار بشکه از تولیدات نفتی این منطقه (۳.۸۰ هزار بشکه در روز) را به سرقت می‌برند.

عوده گفت: «نیروهای آمریکایی مستقر در شش منطقه در مرز سوریه به باندهای قاچاق نفت سوریه با تانکر‌ به عراق و سپس فروش آن به دلالان در ترکیه و دیگر کشورها تبدیل شده‌اند».

بنابر گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، عوده افزود: «میانگین قاچاق نفت سوریه از طریق مرزهای عراق طی ۲۰۲۳ به نسبت ۲۰ درصد افزیش یافته است».

وی همچنین بر ضرورت ممانعت از ورود هر گونه تانکر حامل نفت قاچاق از سوریه به خاک عراق تأکید کرد و گفت که ۹۰ درصد درآمدهای حاصل از سرقت نفت به خزانه گروه‌های ‌افراطی واریز می‌شود که عراق نیز از شر آن در امان نخواهد بود.

این رهبر کمیته «چارچوب هماهنگی» تصریح کرد: «نیروهای آمریکایی ناظر بزرگ‌ترین عملیات قاچاق نفت در غرب آسیا هستند و برای این منظور از کاروان‌های نظامی برای تأمین امنیت تانکرهای حامل نفت سرقتی استفاده می‌کنند» .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی تحولات سوریه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.