روسیه اعلام کرد که سامانه های موشکی استراتژیک«سامارت»را در حالت خدمت جنگی قرار داده است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رئیس آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که سامانه های موشکی استراتژیک«سامارت»را در حالت خدمت جنگی قرار داده  است.

در مقابل،«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز گفت که این کشور در حال حاضر تلاش می کند که برد تسلیحات هجومی خود را افزایش دهد. برد موشک های اوکراین در حال حاضر به 700 کیلومتر می رسد.

این در حالی است که رومن استاروویت، فرماندار گفت که دو پهپاد اوکراینی بامداد روز جمعه به شهر کورچاتوف روسیه که محل استقرار یک نیروگاه هسته‌ای در منطقه کورسک است، حمله کردند. 

او در کانال تلگرام نوشت که خدمات اورژانس در حال ارزیابی خسارت‌های وارده به یک ساختمان اداری و مسکونی به دنبال این حمله هستند. 

استاروویت هیچ گونه اشاره‌ای به آسیب احتمالی به نیروگاه هسته‌ای کورسک نکرد و جزییاتی از ساختمان‌های مورد هدف به میان نیاورد.

 در تحولی دیگر، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو اعلام کرد که سامانه های دفاع هوایی روسیه یک پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه«لیوپرتسی» در حومه مسکو سرنگون کردند.

سوبیانین در تلگرام نوشت که سامانه های دفاع هوایی روسیه این پهپاد را تلاش می کرد مسکو را هدف قرار دهد،  سرنگون کرده است.

سامانه های دفاع هوایی روسیه در منطه «بیلگورود» نیز یک پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند. 

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بیلگورود گفت: سامانه های دفاع هوایی روسیه یک پهپاد اوکراینی که تلاش می کرد این شهر را هدف قرار دهد سرنگون کردند و این حمله تلفاتی نداشته است.

برای تضمین امنیت پروازها نیز 32 پرواز در فرودگاه های «ونوکوو» و «دومودیدوو» در مسکو به تأخیر افتاده و 20 پرواز نیز لغو شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.