وزارت ارتباطات عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که پیام رسان «تلگرام» را بنابر دستور نهادهای ارشد کشور به دلایل مرتبط با امنیت ملی فیلتر شد.

به گزارش جماران به نقل ازروسیا الیوم، عراق هم به جمع کشورهایی پیوست که پیام رسان تلگرام را فیلتر کرده اند.

وزارت ارتباطات عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که پیام رسان «تلگرام» را بنابر دستور نهادهای ارشد کشور به دلایل مرتبط با امنیت ملی فیلتر شد.

این وزارتخانه با صدور بیانیه ای تأکید کرد: به کاربران اینترنت در عراق اعلام می کنیم که پیام رسان تلگرام بنابر دستور نهادهای ارشد کشور به دلایلی که مربوط به امنیت ملی کشور است و برای حفظ داده های شخصی شهروندان فیلتر می شود. این پیام رسان سلامت داده های شخصی شهروندان را بر خلاف قانون نقض کرده است.

این بیانیه می افزاید: نهادهای مروبط کشور بارها از شرکت مربوطه اداره کننده این پیام رسان خواسته اند که کانال هایی که در سرایت دادن داده های نهادهای رسمی دولت و داده های شخصی شهروندان نقش دارند را ببندد زیرا کار این کانال ها خطری برای امنیت ملی عراق و سلامت و آرامش جامعه شکل می دهد اما شرکت پاسخی نداده و به این گونه خواسته ها وقعی ننهاده است.

در این بیانیه آمده است که این وزارتخانه بر احترامش بر حقوق شهروندان در آزادی بیان و ارتباط بدون وارد کردن خدشه ای به امنیت کشور و نهادهای آن تأکید می کند و اطمینان دارد که شهروندان این اقدام را درک می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی فیلتر تلگرام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.