بامداد روز سه‌شنبه، آژیرهای حمله هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمد. مقام‌های نظامی در کی‌یف گفتند که سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین همه موشک‌های روسیه را که به سمت کی‌یف شلیک شدند، منهدم کرده‌اند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، اوکراین امروز سه شنبه اعلام کرد که روسیه شب گذشته نزدیک به 15 موشک به سمت این کشور شلیک کرد که بیشتر این موشک ها منهدم شدند.

روسیه نیز اعلام کرد که اوکراین اراضی این کشور را گلوله باران کرده است.

 اوکراین اعلام کرد که بامداد روز سه‌شنبه ۱۳ ژوئن در پی حمله موشکی روسیه به شهر کریفیی‌ریه در استان دنیپروپتروفسک در شرق این کشور، دست‌کم ۶ نفر کشته شدند.

پیشتر اوکراین از کشته شدن دست‌کم ۳ نفر و زخمی شدن ۲۵ نفر خبر داده بود.

شهردار کریفیی‌ریه با تأیید خبر اصابت موشک‌ها به چندین ساختمان مسکونی و تخریب کامل یک آپارتمان ۵ طبقه، گفت که «احتمالاً افرادی هنوز زیر آوار هستند و عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.»

بامداد روز سه‌شنبه، آژیرهای حمله هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمد. مقام‌های نظامی در کی‌یف گفتند که سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین همه موشک‌های روسیه را که به سمت کی‌یف شلیک شدند، منهدم کرده‌اند.

ارتش اوکراین اعلام کرد که ۱۰ فروند از ۱۴ موشک کروز روسیه که به سمت این کشور شلیک شده بودند را منهدم کرده است. بنا به این گزارش، یکی از چهار پهپاد توسط روسیه به کار گرفته شده بودند هم منهدم شده است.

شهردار خارکیف هم از حمله پهپادهای روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی در این شهر خبر داد.

خبر حملات موشکی روسیه به اوکراین در حالی منتشر شده است که کی‌یف پیش‌تر اعلام کرد که نظامیان این کشور در پی ضد حملات هفته گذشته به پیشروی‌ها و فتوحاتی در جنوب شرقی اوکراین دست یافته‌اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین این حملات روسیه را تروریستی توصیف کرد و مسکو را مسئول هر موشکی دانست که شلیک می شود و تأکید کرد که نیروهای ارتش کشورش در جریان ضد حمله به رغم سختی نبردها در حال پیشروی هستند.

در همین حال، «رومان استاروویت» فرماندار منطقه «کورسک» روسیه اعلام کرد که صبح امروز سه شنبه ارتش اوکراین دو روستا در این منطقه مرزی را گلوله باران کرد .

فرماندار کورسک تأکید کرد که این حمله باعث وارد آمدن خسارت به 9 منزل مسکونی و قطع گاز و برق در دو روستا در منطقه شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.