دولت اندونزی برای پایان جنگ اوکراین طرحی چند بندی ارائه داده از جمله اینکه در مناطق موردمناقشه باید دوباره همه‌پرسی با نظارت سازمان ملل برگزار شود.

به گزارش جماران، «ولادیمیر گاوریلوف» معاون وزیر دفاع اوکراین در گفت و گو با خبرگزاری رویترز تأکید کرد  که «نسخه کره»ای پیشنهاد شده توسط اندونزی برای حل نزاع در اوکراین را رد می کند.

گاویریلوف پیشنهاد مربوط به ایجاد منطقه عاری از سلاح را رد کرد.

وی تأکید کرد: هیچ گونه پیشنهادی مبنی بر از دست دادن اراضی مان از جمله شبه جزیره کریمه را نمی پذیریم و بررسی اش نمی کنیم.

دولت اندونزی برای پایان جنگ اوکراین طرحی چند بندی ارائه داده از جمله اینکه در مناطق موردمناقشه باید دوباره همه‌پرسی با نظارت سازمان ملل برگزار شود.

«پروبوا سوبیانتو»، وزیر دفاع اندونزی در نشست امنیتی «شانگریلا» در سنگاپور، طرح جدیدی را برای پایان جنگ اوکراین ارائه داد

وی در توضیح طرح دولت اندونزی گفت: من پیشنهاد می‌کنم ابتدا همه طرف‌های درگیر در جنگ (اوکراین) آتش‌بس کامل و توقف همه خصومت‌ها را اعلام کنند.نیروها در همه محورهای جنگ ۱۵ کیلومتر عقب‌نشینی کنند و مناطق کاهش تنش تشکیل دهند و ناظران سازمان ملل به این مناطق اعزام شوند.

وزیر دفاع اوکراین در ادامه گفت: سازمان ملل باید در همه مناطق موردمناقشه، همه‌پرسی برگزار کند تا تمایل و خواسته‌های واقعی ساکنان این مناطق درباره اینکه بخشی از اوکراین باشند با روسیه، بیان شود.

پیش از این نیز دولت چین نیز طرحی را برای حل‌وفصل دیپلماتیک بحران اوکراین ارائه داد که مقامات غربی و آمریکا با آن مخالفت کردند.

وزارت خارجه چین، ۵ اسفند پارسال در سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، طرح ۱۲ بندی خود را برای نحوه پایان‌دادن به جنگ و درگیری‌ها در اوکراین را منتشر کرد. این «طرح صلح» در وب‌سایت وزارت خارجه چین منتشر شده است.

طرح ۱۲ بندی دولت چین برای حل‌وفصل درگیری‌ها و پایان جنگ در اوکراین به شرح ذیل است:

▪️احترام به حاکمیت همه کشورها

▪️پایان‌دادن به تحریم‌های یک‌جانبه

▪️کنارگذاشتن ذهنیت و گفتار «جنگ سرد»

▪️توقف خصومت‌ها و درگیری‌ها

▪️ازسرگیری مذاکرات صلح

▪️حل بحران انسانی

▪️حفاظت از غیرنظامیان و اُسرای جنگی

▪️تضمین ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای

▪️کاهش خطرهای راهبردی

▪️افزایش صادرات غلات

▪️حمایت از پایداری زنجیره‌های صنعتی و زنجیره تأمین (کالاها)

▪️بازسازی پساجنگ

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.