وزیر کشور ترکیه آمریکا را به تلاش برای دخالت در انتخابات پیش روی این کشور متهم کرد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه تأکید کرد که هدف از دستکاری اطلاعات درباره  انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه توسط رسانه های غربی، اجرای طرح آمریکاست.

سویلو افزود طرح آمریکا به شکل فعالانه ای گسترش پیدا می کند و دلیل دخالت های رسانه های غربی تلاش برای اجرای طرح آمریکاست.

این وزیر ترکیه ای افزود که غرب بعد از سال 1960 در نظام سیاسی ترکیه نفوذ کرد اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کنونی توانست از آن رها شده و مهر پایانی بر آن بزند.

وزیر کشور ترکیه گفت: اکنون غرب  شروع به مطرح کردن چشم انداز خود درباره ترکیه کرده است. از لحظه پیروزی مان در انتخابات سال 2023 قرنی از ثبات آغاز می شود. آنها آن را می بینند. انتخاباتی که سفیر آمریکا به دنبال نظارت و کنترل آن است وجود ندارد.

سویلو تصریح کرد که غرب مدعی است که اقدامات ژئوسیاسی آنکارا  با منافعش همخوانی ندارد، اصل مساله این است که ترکیه دیگر  نمی پذیرد که زیر سیطره آمریکا باشد.

وزیر  کشور ترکیه سخنانش را این گونه به پایان رساند: از صد و چهار سال پیش تا کنون آنها به همین دلیل تلاش می کنند که از ما انتقام بگیرند. همه این را می دانند.

پیش از این  سویلو آمریکا را به تلاش برای ایجاد یک دولت تروریستی در نزدیکی مرزهای ترکیه متهم کرده بود. همچنین بعد از عملیات تروریستی سال گذشته در استانبول وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که آنکارا پیام تسلیت آمریکا را نمی پذیرد.

شایان ذکر است که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه 14 ماه مه برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.