دولت آلمان اعلام کرد که به معلم های مسلمان در برلین اجازه داده می شود که از حجاب استفاده کنند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، دولت آلمان اعلام کرد که به معلم های مسلمان در برلین اجازه داده می شود که از حجاب استفاده کنند. این اجازه در پی شکست ایالت برلین در شکایتی در این زمینه در دادگاه قانون اساسی فدرال صادر شده است.

وزارت آموزش در برلین در نامه ای رسمی که به مدیران مدارس فرستاد تأکید کرد که حجاب و پوشیدن سمبل های دینی توسط معلمان به شکل عمومی مجاز است و نمی توان آن را محدود کرد مگر در موارد فردی و در صورتی که خطری برای آرامش مدرسه شکل دهد.

به موجب قانون بی طرفی در برلین که مانع پوشیدن لباس ها و سمبل های دینی کارکنان خدمات مدنی می شود از سال 2005 تا کنون از پوشش حجاب توسط معلم ها در مدرسه جلوگیری شده است.

اما طی سال های اخیر چندین حکم قضایی صادر شده است که تأکید می کند ممنوعیت فراگیر حجاب تبعیض به شمار می رود و نقض آزادی دینی است که در قانون اساسی تضمین شده است.

شایان ذکر است که در سال 2020 دادگاه کار فدرال(بی ای جی)حکم داد که برلین نباید مانع پوشش حجاب توسط معلم های زن مسلمان شود اما برلین تدابیری را علیه این حکم اتخاذ کرد و شکایتی نیز ارائه کرد اما دادگاه قانون اساسی فدرال شکایت را رد کرد، لذا حکم دادگاه نهایی به شمار می رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.