باهموت که یک شهر کوچک و استراتژیک است از اواخر تابستان تا کنون تبدیل به میدان نبرد شده است و دو طرف به هر قیمت ممکن تلاش می کنند آن را به کنترل خود در آورند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، روسیه و اوکراین اعتراف کردند که صدها تن از نیروهای دو طرف در 24 ساعت گذشته در نبرد برای کنترل شهر«باهموت» کشته شدند. این در حالی است که رئیس گروه مزدور واگنر  درخواست تسلیحات و مهمات بیشتر برای پیروزی در  باهموت کرده است.

«سرگئی چیرواتی» سخنگوی نیروهای اوکراین در شرق کشور گفت که طی بیست و  چهار ساعت گذشته 221 نفر از نیروهای هوادار روسیه در باهموت کشته شدند و بیش از 300 نفر نیز زخمی شدند.

وی افزود که نیروهای روسی و مزدوران واگنر بیش از 157 راکت به جبهه باخموت و مرکز شهر شلیک کردند.

در مقابل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نزدیک به 210 نیروی اوکراینی  جبهه باهموت کشته شدند.

مسکو شمار تلفات خود در باهموت را مشخص نکرد ولی این شهر که در شرق   منطقه «دونتسک» واقع شده است و تقریبا خالی از سکنه است تبدیل به یکی از خون بارترین و طولانی ترین جبهه نبرد  در جنگ اوکراین شده است؛ جنگی که بیش از یک سال پیش آغاز شد.

هر دو طرف نبرد در باهموت به تلفات خود اذعان می کنند اما تحقیق درباره تعداد دقیق کشته ها توسط منابع مستقل امکان پذیر نیست.                                                         

از سوی دیگر، «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه مزدور واگنر گفت که این گروه مزدور روسی نیازمند به 10 هزار  تن مهمات در ماه است تا بتواند در  نبرد شهر باهموت در شرق اوکراین پیروز شود.

پریگوژین خواستار ارسال گلوله های توپ و فشنگ برای نیروهایش شد.

باهموت که یک شهر کوچک و استراتژیک است از  اواخر تابستان تا کنون تبدیل به میدان نبرد شده است و دو طرف به هر قیمت ممکن تلاش می کنند آن را به کنترل خود در آورند.

بر اساس آخرین گزارش اطلاعاتی دولت انگلیس که روز شنبه منتشر شد بعید است که اوکراینی ها بتوانند باهموت را بازپس بگیرند.

در این گزارش آمده است که بخش شرقی باهموت اوکراین تا حدود زیادی در کنترل واگنر است ولی ارتش اوکراین بخش غربی شهر را در کنترل  خود دارد.

در این گزارش همچنین آمده است که رود«باهموتکا» در مرکز شهر تبدیل به خط جبهه شده است.

در گزارش دولت انگلیس آمده است که نیروهای اوکراینی  پل های روی رودخانه را منهدم کردند.           

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.