شمار جانباختگان زلزله در ترکیه و سوریه به ۵۲ هزار و ۱۸ نفر افزایش یافت.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از جانباختگان زلزله در جنوب ترکیه و شمال سوریه بیش از ۵۲ هزار نفر در این زلزله جان خود را از دست دادند. 

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط دولت ترکیه در زلزله مرگبار ۷.۷ ریشتری در جنوب این کشور در ششم فوریه، تا کنون ۴۶ هزار و ۱۰۴ نفر در ترکیه جان خود را از دست دادند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از پایان نشست کابینه دولت در آنکارا اعلام کرد: توقف و استراحت قبل از عادی شدن زندگی در مناطق زلزله‌زده کشور برای ما ممنوع است.

وی افزود: شمار جان‌باختگان زلزله به 46 هزار و 104 نفر افزایش یافت.

وی تصریح کرد:  هدف ما این است که با راه‌اندازی 100 هزار کانتینر تا 2 ماه آینده، نیم میلیون نفر از زلزله‌زدگان را به این مناطق منتقل کنیم تا بتوانند در شرایط بهتری زندگی کنند

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت:(در مناطق زلزله‌زده) تا به امروز 6 هزار واحد تجاری موقت تاسیس و در خدمت کسبه قرار داده‌ایم. همچنین در حال راه‌اندازی بازارچه‌هایی متشکل از 3 هزار کانتینر هستیم

اردوغان تأکید کرد: بدهی‌های سال 2023 شرکت‌های مناطق زلزله‌زده و تمام بدهی‌های شرکت‌هایی که صاحبانشان در این فاجعه جان خود را از دست دادند، تسویه خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: تا امروز به بیش از یک میلیون و 61 هزار زلزله‌زده، به ازای هر خانوار 10 هزار لیر کمک اضطراری پرداخت کرده‌ایم.

از سوی دیگر، این زلزله مرگبار در شمال سوریه نیز جان ۵ هزار و ۹۱۴ نفر را گرفت.

بدین ترتیب شمار جانباختگان این زلزله تا کنون به ۵۲ هزار و ۱۸ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.