روز دوشنبه 6 فوریه دو زلزله‌ مهیب به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر یازده استان ترکیه را تکان داد.

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه شمار قربانیان زلزله در کشور را 44 هزار و 374 نفر اعلام کرد.

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آمار قربانیان زلزله در جنوب شرق کشور به 44 هزار و 374 نفر رسید.

تا کنون 334 هزار و 321 نفر نیز از مناطق زلزله‌زده تخلیه شده‌اند؛ 8 هزار و 182 امدادگر نیز در مناطق در حال جستجو و نجات هستند.

در حال حاضر بیش از 230 هزار نفر از کارکنان نهادهای مختلف کشوری و لشکری ترکیه با 12 هزار و 171 دستگاه انواع ماشین‌های ساختمانی و راه‌سازی مشغول امداد رسانی در مناطق زلزله زده هستند.

بالگردها و هواپیماهای متعلق به نیروی هوایی، زمینی و دریایی، فرماندهی کل گارد ساحلی و ژاندارمری، اداره کل حراست، وزارت بهداشت و اداره کل جنگلداری نیز بیش از 13 هزار و 771 پرواز برای انتقال تجهیزات مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده ترتیب داده‌اند.

روزانه حدود ده هزار چادر راه‌اندازی می‌شود. در حال حاضر 7 هزار و 327 روانشناس و مشاور در مناطق زلزله‌زده خدمات ارائه می‌کنند و حدودا یک میلیون زلزله‌زده از طرح ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻭ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺭﻭﺍﻧﯽ-ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ بهرمند شده‌اند.

گفتنی است روز دوشنبه 6 فوریه دو زلزله‌ مهیب به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر یازده استان ترکیه را تکان داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی زلزله در ترکیه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.