ترکیه شمار قربانیان زلزله با کانون قهرمان‌ماراش را 42 هزار و 310 نفر اعلام کرد.

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه شمار قربانیان زلزله با کانون قهرمان‌ماراش را 42 هزار و 310 نفر اعلام کرد.

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آمار قربانیان زلزله در جنوب شرق کشور با کانون قهرمان‌ماراش در شهرهای قهرمان‌ماراش، غازی‌آنتپ، شانلی‌اورفا، دیاربکر، آدانا، آدی‌یامان، عثمانیه، حتای، کیلیس، مالاتیا و الازیغ به 42 هزار و 310 نفر رسید.

بنا به اعلام این سازمان، همچنین تا کنون 448 هزار و 18 نفر نیز از مناطق زلزله‌زده تخلیه شده‌اند. بالغ بر 14 هزار و 740 امدادگر نیز در مناطق در حال جستجو و نجات هستند.

در حال حاضر 242 هزار و 392 نفر از کارکنان نهادهای مختلف کشوری و لشکری ترکیه با 13 هزار و 700 دستگاه انواع ماشین‌های ساختمانی و راه‌سازی مشغول امداد رسانی در مناطق زلزله زده هستند.

بالگرد و هواپیماهای وابسته به نیروی هوایی، زمینی و دریایی، فرماندهی کل گارد ساحلی و ژاندارمری، اداره کل حراست، وزارت بهداشت و اداره کل جنگلداری نیز بیش از 11 هزار و 907 پرواز برای انتقال تجهیزات مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده ترتیب دادند.

همچنین بنا به اعلام مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه، در مناطق زلزله‌زده 301 هزار و 289 چادر برپا و 6 هزار و 375 کانتینر نصب شده است.

از سوی دیگر 4 مرکز ارائه خدمات سلامت روان در شهرهای قهرمان‌ماراش، حتای، عثمانیه و مالاتیا راه‌اندازی شده و 497 هزار و 93 نفر در مناطق زلزله‌زده و 201 هزار و 151 نفر دیگر نیز خارج از این مناطق مشاوره دریافت کرده‌اند.

گفتنی است روز دوشنبه 6 فوریه دو زلزله‌ به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر یازده استان ترکیه را به مرکزیت شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش لرزاند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی زلزله در ترکیه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.